Logistiikan perustutkinto 180 osp

Logistiikan perustutkinto 180 osp

Ammattitaitoisista yhdistelmäajoneuvonkuljettajista on kysyntää työmarkkinoilla!

Tässä koulutuksessa voit suorittaa kuorma-autonkuljettajan, linja-autonkuljettajan tai yhdistelmäajoneuvonkuljettajan osaamisalaopinnot. Koulutus antaa sinulle riittävän taitotason kuljettajan työtehtäviin. Koulutuksella vastataan työelämän tarpeeseen kouluttamalla kuljettajia, joilla on tarvittava perusosaaminen sekä pakolliset kortit ja pätevyydet voimassa.

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilukuntien asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa.

Kohderyhmä/pääsyvaatimukset:
- 20 vuotta täyttäneet työnhakijat
- B ajo-oikeus
- vastuullinen asenne liikenteessä (ajokorttiote esitettävä)
- halu tehdä töitä logistiikan työtehtävissä
- riittävä suomen kielen taito tutkinnosta suoriutumiseen (vähintään B1.1)

Hakijalla tulee olla riittävät tietotekniikkataidot.

Koulutus räätälöidään jokaiselle henkilökohtaisen opintosuunnitelman mukaisesti. Koulutus sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua sekä työpaikalla järjestettävää koulutusta.

Sisältö:
Ammatilliset tutkinnon osat 145 osp
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp

Opiskelijalle syntyy opiskelussa kustannuksia ajokorttiin liittyvistä viranomaismaksuihin (ajokokeet, adr-ajolupa, digipiirturikortti yms.) ja lääkärintarkastuksiin liittyvistä maksuista.
Hinnasto osoitteessa: https://www.ajovarma.fi/hinnasto.

Koulutus alkaa: ma 4.9.2023 klo 9:00, Sammonkatu 8, Kemi.
Opinnot kestävät 1-2 vuotta riippuen omasta aiemmasta osaamisestasi.

HAKEMINEN
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkintori.fi -> henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Opiskelijat valitaan koulutukseen hakemuksen perusteella. Täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta.

VALINTATULOKSET:
Valintatiedot lähetetään kirjeitse ja ne on nähtävillä Oma työnhaku -palvelussa (www.te-palvelut.fi -> Sähköiset palvelut).

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös Internetissä: www.te-palvelut.fi/sahkoinenasiointi > koulutushakemusteni tilanne. Palvelun käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksia tai sirullista henkilökorttia.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta (pyydä työllistymissuunnitelman päivitys).

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellista etuuksista: Koulutusneuvonta, puh. 0295 020 702, ma -pe klo 9 – 16.15
Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta.
Koulutukseen voidaan valita jo hakuaikana mikäli koulutuksessa on tilaa.

Lisätiedot koulutuksesta: Ammattiopisto Lappia Jouni Kaaretkoski p. 0404853568 ja verkkosivuilta www.lappia.fi

• Tarjoaja: Ammattiopisto Lappia ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto