Metsäala tutuksi-työtä metsästä

Metsäala tutuksi-työtä metsästä

• Koulutus alkaa: joustava aloitus

Voisiko Sinusta tulla metsäalan osaaja? Tulevaisuudessa metsäala työllistää Lapissa tuhansia uusia henkilöitä.
Koulutus tarjoaa mahdollisuuden tutustua nykyaikaisiin ja monipuolisiin metsäalan työtehtäviin ja ammatteihin.
Tavoitteena on antaa realistinen kuva tämän päivän metsäalan koulutus- ja työmahdollisuuksista sekä herättää kiinnostus hakeutumaan metsäalan töihin tai jatkamaan opintoja metsäalan koulutuksissa.
Metsäalasta kiinnostuneet opiskelijat ohjaamme erilaisten jatkokoulutus- ja työllistymismahdollisuuksien äärelle.

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhanalaisille TE-toimiston ja kuntakokeilun työnhakijoille.

Ryhmä aloittaa, kun saadaan riittävästi hakijoita.

Katso aiheesta TE-live täältä: https://te-live.fi/lahetykset/3ejr3t-dT

Metsäala tutuksi – töitä metsästä -koulutuksessa:
-saat ainutlaatuisen tilaisuuden päästä tutustumaan alaan
-pääset ajamaan metsäkonetta
-harjoittelet simulaattorilla ajokoneen ja harvesterin käyttöä
-harjoittelet puutavarakuljetuksia simulaattorilla ja ajoharjoitteluradalla
-tutustut pientyökoneiden käyttöön
-pääset näkemään työmaat konkreettisesti
-saat suorat kontaktit alan yrityksiin
-suoritat korttikoulutukset, jotka edistävät työllistymistä: Työturvallisuuskortti, Ensiapu ja Tieturva 1
-saat tukea työnhakuun ja jatko-opintoihin hakeutumiseen

REDU Edu Oy järjestää koulutuksen työvoimakoulutuksena yhteistyössä Lapin koulutuskeskus REDUn kanssa

HAKEMINEN Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi -> henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.
Opiskelijat valitaan koulutukseen hakemuksen ja haastattelun perusteella. Täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta. Koulutushakemus on sitova, sitä ei voi perua ilman pätevää syytä.

VALINTATULOKSET: Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi > TE-palveluiden oma asiointi henkilöasiakas. Palvelun käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksia tai sirullista henkilökorttia. Valintatiedot lähetetään myös kirjeellä.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta (pyydä työllistymissuunnitelman päivitys). Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellista etuuksista: Koulutusneuvonta, puh. 0295 020 702, ma -pe klo 9-16.15 Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Lisätietoa koulutuksesta; REDU Edu Oy/Raija Palokangas puh. 0401861960 ja Eija Pahtakari puh. 040 3521440 (Eija tavoiteltavissa 1.9.2023 alk.), sekä https://www.varmanatoihin.fi/tutustumiskoulutukset

Koulutuksen jälkeen voit hakeutua jatkamaan alan opintoja tutkintoon johtavassa koulutuksessa.

• Tarjoaja: REDU Edu Oy ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto