Suunnitteluprojektissa toimiminen -tutkinnon osa, Kempele, 45 osp

Suunnitteluprojektissa toimiminen -tutkinnon osa, Kempele, 45 osp

Kiinnostaako sinua suunnitteluassistentin työtehtävät? Nyt voit suorittaa työvoimakoulutuksena teknisen suunnittelun perustutkintokoulutuksesta tutkinnon osan, jossa kouluttaudut 2D-piirtämiseen sekä 3D-mallinnukseen ja työllistyä työtehtäviin, joissa tuotat suunnittelupiirustuksia sekä muita suunnitteluun liittyviä asiakirjoja alan ohjelmistojen avulla. Tuleva työnantajasi voi olla yritys, kuntasektori tai valtionhallinto.

Koulutukseen voivat hakeutua koulutukseen ja tavoiteammattiin soveltuvat TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilujen asiakkaat. Koulutukseen hakeutuville tehdään tarvittaessa kielitaidon arviointi. Teknisen suunnittelun opinnoissa on kielitaitovaatimus A2.2.

Koulutuksen tavoite on suorittaa pakollinen tutkinnon osa Suunnitteluprojektissa toimiminen (45 osp), joka kuuluu teknisen suunnittelun perustutkintoon (352903). Suoritettuasi tämän koulutuksen hyväksytysti voit työllistyä alan työtehtäviin. Osaaminen osoitetaan työpaikalla alan työtehtävissä ja suoritukset arvioidaan asteikolla K5-T1.

Koulutusaika: 11.10.2023 – 5.4.2024
Koulutuksen kesto: 45 osp / HOKS (n. 6 kk)
Haku päättyy: 15.9.2023

TUTKINNON OSAN SISÄLTÖ
Tutkinnon osan keskeisiä sisältöjä ovat 2D-piirtäminen sekä 3D-mallinnus, joiden avulla voidaan tuottaa suunnittelupiirustuksia sekä muita suunnitteluun liittyviä asiakirjoja alan ohjelmistojen avulla. Koulutuksessa opitaan käyttämään suunnitteluohjelmistoja mm. AutoCAD, Revit, ArchiCAD sekä toimisto-ohjelmia (Office-ohjelmat).

KOULUTUKSEN TOTEUTUS
Koulutuksen laajuus on 45 osp, se alkaa 11.10.2023 ja kestää n. 6 kk. Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa tunnistetaan ja tunnustetaan aiempi osaaminen, mikä määrittää opiskeluajan.

Tutkinnon osa opiskellaan oppilaitoksessa, työpaikalla ja verkko-opintoina.
Oppilaitoksen osoite: OSAO Kempeleen Limingan yksikkö, Niittyrannantie 5, 90440 Kempele.

LISÄTIETOJA
Lisätietoja koulutuksesta antaa: Marjo Väisänen, p. 050 317 4560, marjo.vaisanen@osao.fi

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN
Hae koulutukseen Oma asiointi verkkopalvelussamme täytettävällä sähköisellä lomakkeella tai jätä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeilun toimistoon. Sähköiseen lomakkeeseen pääset tämän ilmoituksen välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, Sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilun toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Paperihakemuksen löydät osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla TEM601.

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemuksen perusteella. Kouluttaja haastattelee hakijat, pääsääntöisesti puhelimitse. Koulutusvalinnasta ilmoitetaan aina henkilökohtaisesti. Kouluttaja kutsuu koulutukseen.

Jotta voit tulla valituksi työvoimakoulutukseen, tulee työnhakusi olla voimassa. Voit avata työnhakusi Oma asiointi -verkkopalvelussamme. Voit seurata verkkopalvelussa myös hakemuksesi käsittelyä kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Huomaathan, että koulutushakemus on sitova eikä sitä tai haastatteluun tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Päteviä syitä ovat esimerkiksi työllistyminen tai muun koulutuspaikan saaminen. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan. Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa.

Lisätietoja koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista saat valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702. Koulutusneuvonnan palvelukanavista lisätietoja tämän linkin takaa https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Koulutuskuntayhtymä OSAO
  • TE-toimisto: Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto