Kiinteistönhoitaja, puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan pt, osatutkinto

Kiinteistönhoitaja, puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan pt, osatutkinto

Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija saa riittävät ammatilliset valmiudet, joiden avulla hän pystyy suorittamaan kiinteistöpalvelualan perustutkinnon tai sen osia ja työllistymään kiinteistönhoitajaksi.

Koulutus on tarkoitettu kiinteistöpalvelualasta kiinnostuneille, joilla voi olla kiinteistöpalvelualasta työkokemusta tai he ovat alalle tulevia ammatinvaihtajia.

Koulutus sopii fyysiseen työhön tottuneille, hyvän motivaation ja palveluasenteen omaaville ja itsenäiseen työskentelyyn kykeneville.

Koulutukseen valittavilta edellytetään vähintään 20 vuoden ikää sekä työhön riittävää suomen kielen taitoa. B-luokan ajokortti katsotaan eduksi.

Koulutuksen aikataulu: 11.9. 2023 -13.9.2024. Loma 4.-31.7.2024.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

Valittavana olevat tutkinnon osat

·Asiakaslähtöisten kiinteistöpalvelujen tuottaminen
·Kiinteistön yleishuolto ja valvonta
·Kiinteistöteknisten järjestelmien hoitaminen
·LVI-järjestelmien hoito
·IV-koneiden huolto
·Ulkoalueiden hoito
·Koneiden käsittely
·Rakennustekniset korjaustyöt
·Kiinteistöautomaation käyttäminen
·Korttikoulutukset ( EA1, työturva sekä tulityö).

Koulutuksen kesto henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaisesti noin 10kk.

Opiskelija saa koulutuksen aikana perusvalmiudet työskennellä alan töissä itsenäisesti tai työryhmän jäsenenä asiakaslähtöisesti kiinteistöpalvelualan monipuolisissa erilaisissa asiakaskohteissa ja työtehtävissä. Hän ymmärtää myös työturvallisuuden, taloudellisuuden, asiakaspalvelun ja yrittäjyyden merkityksen.

Opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS) tutkinnon osien suorittamiseksi. HOKSissa määritellään koulutuksen kesto ja toteuttamistavat. Koulutus toteutetaan monimuotokoulutuksena: lähiopetus (teoriaopetus, käytännön harjoitukset, oppimistehtävät), verkko-opiskeluna sekä työpaikalla järjestettävässä koulutuksessa.

Koulutukseen sisältyy myös työnhakuvalmennusta, oppimisvalmennusta, tietotekniikkaa sekä työelämä- ja uravalmennusta sekä työkuntoa ylläpitäviä opintoja.

LISÄTIEDOT

Lisätietoja koulutuksesta ja sen toteutuksesta antaa Keudassa Olli-Pekka Heikkilä, p. 040 1745608, olli-pekka.heikkila@keuda.fi

Lisätietoja koulutuksen aikaisista etuuksista saa TE-hallinnon asiakaspalvelukeskuksesta, Koulutusneuvonta, p. 0295 020 702 (ma-pe klo 9.00-17.00).

KOULUTUKSEEN HAKEMINEN

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston tai kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa ja jotka ovat täyttäneet 20 vuotta. Opiskelijoille maksetaan koulutuksen aikana työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) sekä kulukorvausta.

Koulutukseen hakeudutaan täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus (tunnistenumero 712911)-> näytä ilmoitukset sivun alareunassa -> klikkaa koulutusta johon olet hakemassa-> valitse Tiedot-välilehti (sivun yläreunassa) -> hae tähän koulutukseen tai jättämällä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun.

Mikäli sähköinen hakemus täytetään ilman pankkitunnuksia, sinun on vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksen käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi->oma asiointi->koulutushakemus.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

OPISKELIJAVALINTA

Koulutukseen valinta tapahtuu hakemuksen ja haastattelun perusteella. Perustele siis hakemuksesi huolellisesti. Varaudu haastatteluun hakuajan päättymisen jälkeen! Opiskelijavalinnasta vastaa Uudenmaan TE-toimisto.

• Tarjoaja: Keudan Opetus- ja koulutuspalvelut ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto