Logistiikka-alan moniosaaja (osatutkinto)

Logistiikka-alan moniosaaja (osatutkinto)

Logistiikka-alan koulutus tarjoaa osaamista alan monenlaisiin työtehtäviin niin ensimmäistä ammattiaan opiskeleville kuin alan työtehtävissä jo pidempään toimineille.

Tämä koulutus on tarkoitettu sinulle, mikäli olet työttömänä työnhakijana, irtisanoutumisuhan alaisena tai määräaikaisessa työsuhteessa, joka on päättymässä. Koulutus on työhallinnon (TE) rahoittamaa koulutusta. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.
Koulutus antaa hyvät valmiudet työllistymiseen. Tehtävät ovat monipuolisia; trukinkuljettajan tehtäviä varastossa, terminaalissa tai muussa vastaavassa paikassa sekä keräilyn ja lähettämisen tehtävät varastossa. Koulutuksen aikana suoritetaan myös erilaisia ammattikortteja.

Koulutuksessa tavoitteena on suorittaa logistiikan perustutkinnon osatutkinto. Tutkinnon laajuus on 85 osaamispistettä. Tutkinto muodostuu ammatillisista tutkinnon osista (85 osp).

Koulutuksen alussa jokaiselle opiskelijalle laaditaan Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS) koulutuksen suorittamiseksi.

Koulutuksen aikana suoritetaan seuraavat tutkinnon osat:
Logistiikka-alan työympäristössä toimiminen 15 osp
Tavaran keräily ja pakkaaminen 30 osp
Tavarankäsittelylaitteiden käyttö ja trukinkuljettajana työskentely 25 osp
Suomalaisessa työelämässä toimiminen 15 osp

Koulutuksen aikana suoritetaan seuraavat korttikoulutukset:
Tulityökorttikoulutus
Työturvallisuuskorttikoulutus
EA1

Tutustu tarkemmin tutkinnon osiin täältä:

Koulutus toteutetaan päiväopiskeluna, ajalla 6.9.2023 – 26.4.2024. Koulutus on päätoimista ja koulutukseen sisältyy lähiopiskelua, etä- ja verkko-opiskelua. Opetuspäivät pidetään pääsääntöisesti klo 9.00 – 15.00 arkipäivinä, ensisijainen opiskelupaikka: Careeria Keravan toimipiste (Kumitehtaankatu 5 B, 04260 Kerava). Koulutukseen kuuluu olennaisena osana työssäoppimis/tutustumisjakso. Koulutuksen loma-ajat: vko 52, vko 1 ja vko 8.
Koulutukseen valitaan 18 – 20 henkilöä. Koulutus aloitetaan vähintään 10 osallistujalla. Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita työllistymään ammatillisen koulutuksen kautta.

Valintakriteerit:

Hakijalta edellytetään
1.Kohtuullista suomen kielen taitoa (taso A2.1).
2.Vahvaa motivaatiota, palveluasennetta ja kiinnostusta logistiikan tehtäviin.
3.Kykyä työskennellä itsenäisesti
4.Varastotyössä tarvittavaa fyysistä kuntoa.

Lisätietoja Careerian kouluttajalta: Aku Ilomäki
puh 040 649 0860
sähköposti aku.ilomaki@careeria.fi

Hakuaika : 22.5.2023 – 6.8.2023

Paperivalinnat:

Valinta tehdään kaksivaiheisesti. Ensimmäisessä vaiheessa, ti 8.8.2023, tehdään hakijoille esivalinta hakemusten perusteella. Täytä hakemus huolellisesti perusteluineen (lomakkeessa kohta: tarkemmat perustelut). Hakemuksessa on tärkeää tuoda esille soveltuvuutta ja motivaatiota koulutusohjelmaan sekä mahdollista aiempaa työkokemusta ja opintoja ja suomen kielen taitoa.

Haastattelut:

Lopullinen valinta tehdään koulutushakemusten ja valintahaastatteluiden perusteella. Koulutushaastattelut pidetään ma 21.8.2023 ja ti 22.8.2023 kouluttajan tiloissa, Careeria, Kumitehtaankatu 5B, 04260 Kerava.

Valintoihin osallistuvat kouluttajan sekä TE-toimiston edustajat.

Kouluttaja kutsuu haastatteluun sekä sähköpostilla että tekstiviestillä. Tarkkailethan sähköpostiasi ja puhelintasi.

Koulutukseen hakeudutaan täyttämällä hakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat> Haussa oleva työvoimakoulutus, kirjoita sanahaku kohtaan koulutuksen nimi tai numero 713133) tai jättämällä hakemuslomake TE-toimistoon tai Kuntakokeiluun.
Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai Kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saa valtakunnallisesta puhelinpalvelusta Koulutusneuvonnasta ma-pe klo 9 – 16.15 numerosta 0295 020 702.

• Tarjoaja: Careeria Oy ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto