Sähköisen taloushallinnon osaaja 712803

Sähköisen taloushallinnon osaaja 712803

Sähköisen taloushallinnon osaaja -koulutuksessa päivität ja kehität taloushallinnon osaamistasi sekä opit hyödyntämään digitaalista taloushallintojärjestelmää (Netvisor). Koulutus toteutetaan lähiopetuksena Keravan Keskikadun toimipisteessä sekä online koulutuksena Teamsin välityksellä.
Pääsyvaatimuksena on alan työkokemus, koulutuksella hankittu taloushallinnon perusosaaminen ja riittävät tietotekniset taidot. Lisäksi hakijalla tulee olla TE-toimiston toteama koulutustarve. Koulutukseen valittavalla on oltava riittävä suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito (B1.1.).
Koulutus on osallistujalle maksutonta työvoimakoulutusta.

Kenelle koulutus sopii?
Sähköisen taloushallinnon osaaja -koulutus on tarkoitettu taloushallinnon tehtävistä kiinnostuneille ja alalle soveltuville työttömille tai työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille.
Aikaisempaa työkokemusta sinulla tulee olla vähintään yhdestä seuraavista osa-alueista:
·kirjanpito ja arvonlisäverotus
·tilinpäätös ja verotus
·kannattavuuslaskelmat ja budjetointi
·palkanlaskenta
·laskutus, myynti- ja ostoreskontran hoitaminen
Koulutuksen tavoite
Koulutuksen päätavoite on, että työllistyt taloushallinnon tehtäviin.
Tähän tähtää myös koulutukseen kuuluva työssäoppimisjakso taloushallinnon työtehtävissä sinua kiinnostavassa yrityksessä tai organisaatiossa. Verkossa toteutettava koulutus tarjoaa sinulle mahdollisuuden päivittää taloushallinnon osaamistasi ja vahvistaa ammattitaitoasi sähköisen taloushallinnon osaajana.
Koulutuksen toteutus
Koulutuksen alussa teemme sinulle henkilökohtaisen osaamisen kehittämisen suunnitelman. Se huomioi aiemman koulutuksesi ja työkokemuksesi.
Samalla valitset yhdessä kouluttajan kanssa, minkä tutkinnon osan valitusta ammattitutkinnosta suoritat. Koulutuksen alkuvaiheessa aloitetaan harjoittelupaikan etsintä. Kouluttaja tukee sinua harjoittelupaikan löytämisessä. Koulutukseen sisältyy myös työnhakuvalmennusta.

Koulutuksen ajankohta
Opinnot alkavat 15.8.2023 ja päättyvät 28.3.2024. Opintoihin sisältyy lomaa 2 viikkoa (vkot 42 ja 52). Opinnot ovat päätoimisia ja kokoaikaisia.
Koulutuksen sisältö
Tietopuolisessa koulutuksessa keskitymme digitaalisen taloushallintojärjestelmän käyttöön sekä vahvistetaan osallistujien substanssi- ja konsultatiivista osaamista sekä harjoitellaan monipuolisten ja käytännönläheisten tehtävien avulla seuraaviin taloushallinnon eri osa-alueisiin:
·palkanlaskentaan
·laskutukseen
·reskontriin
·kirjanpitoon
·arvonlisäverotukseen ja tilinpäätökseen.

Käytännön harjoittelu tapahtuu verkko-oppimisympäristö Pinjassa ja digitaalisessa taloushallintojärjestelmässä sekä työssäoppimispaikassa, jonka opiskelija hankkii syksyn 2023 aikana.

Sisältö painottuu ja tarkentuu opiskelijaryhmän aikaisemman kokemuksen ja osaamisen pohjalta. Koulutuksen keskiössä ovat sähköinen taloushallinto sekä konsultatiivisen osaamisen kehittäminen.
Suoritat ammattitutkinnosta tutkinnon osan/osia
Sähköisen taloushallinnon osaaja -koulutuksessa suoritat samalla liiketoiminnan ammattitutkinnosta 30 osaamispisteen laajuisen tutkinnon osan liiketoiminnan tehtävissä toimiminen.
Voit myös suorittaa jonkin muun tutkinnonosan liiketoiminnan ammattitutkinnosta taloushallinnon osaamisalalta. Suoritettavat tutkinnon osat sovitaan kanssasi henkilökohtaisessa osaamissuunnitelmassa koulutuksen alussa. Tutkinnon osan vaatiman osaamisesi osoitat käytännön työtehtäviä tekemällä yrityksessä koulutuksen harjoittelujakson aikana.

Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun, josta koulutuksen opiskelijat (n.20 henkilöä) valitaan.

Hakeminen
Hae koulutukseen 28.7.2023 mennessä täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa: www.tyomarkkinatori.fi -> Henkilöasiakkaat->haussa oleva työvoimakoulutus (sanahakuna toimii koulutuksen numero 712803 tai koulutuksen nimi) ->klikkaa “Näytä ilmoitukset” (sivun alareunassa)->klikkaa koulutusta, johon olet hakemassa->Hae tähän koulutukseen.

Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE- toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen TE-toimistoon tai kuntakokeiluun.

Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi-> Oma asiointi -> koulutushakemus.

Tietoja työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse KOULUTUSNEUVONTA p. 0295 020 702 ma-pe klo 9.00-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Haastattelut koulutukseen
Perustele hakemuksesi huolella (miksi juuri sinut pitäisi valita koulutukseen). Hakemusten perusteella valitaan osa hakijoista valintahaastatteluun vk 32, osoitteessa: Keuda, Keskikatu 3, Kerava. Valintatilaisuuteen tulee kouluttajalta erillinen kutsu puhelimitse, tekstiviestillä tai/ja sähköpostilla. Varauduthan siihen, että kutsu haastatteluun voi tulla lyhyellä varoitusajalla.

Velvoittavuus
Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Yhteystiedot;
Mervi Valtonen, opettaja