Toimitilahuoltaja/Kodinhuoltaja, puhtaus-ja kiinteistöpalvelualan pt

Toimitilahuoltaja/Kodinhuoltaja, puhtaus-ja kiinteistöpalvelualan pt

Koulutus on tarkoitettu puhtauspalvelualasta kiinnostuneille tai alalla jo työskennelleille. Koulutus sopii erityisesti fyysiseen työhön tottuneille, hyvän motivaation ja palveluasenteen omaaville ja itsenäiseen työskentelyyn kykeneville. Koulutuksen tavoitteena on suorittaa tutkinnon osia oman henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaan.

Tavoitteena on työllistyminen koulutuksen jälkeen puhdistuspalvelualan tehtäviin tai vaihtoehtoisesti saada valmiudet tarvittaessa opintojen loppuun saattamisessa esim. oppisopimuksella tai omaehtoisena koulutuksena.

Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija saa riittävät ammatilliset valmiudet, joiden avulla hän pystyy suorittamaan puhdistuspalvelualan perustutkinnon osan tai osia ja työllistymään toimitilahuoltajan töihin.

Hakijoilta edellytetään vähintään 20 vuoden ikää, hyvää terveydentilaa (fyysinen työ).

Koulutuksen ajankohta: 11.9.2023 -13.9.2024. Kesäloma: 4.-31.7.2024.

Koulutuksen sisältö

Valittavana olevat tutkinnon osat

·Ylläpitosiivouspalvelut
·Perussiivouspalvelut
·Avustamis- ja asiointipalvelujen tuottaminen
·Kotisiivouspalvelujen tuottaminen
·Hotelli- ja majoitustilojen puhtauspalvelut
·Oppilaitosten ja päiväkotien puhtauspalvelut
·Sosiaalihuoltolaitosten puhtauspalvelut
·Kodin ruokapalvelujen tuottaminen
·Vaatteiden ja tekstiilien huolto
·Koneiden käsittely puhtaus- ja kiinteistöpalvelualalla
·Korttikoulutukset (työturva ja EA1).

Puhtaus- ja kiinteistöpalveluala tarjoaa laaja-alaisesti ja monipuolisesti erilaisia työtehtäviä. Voit toimia esimerkiksi toimitilahuoltajana oppilaitoksissa, terveydenhuolto- tai teollisuuskohteissa. Lisäksi kotityöpalvelut ovat kasvava palveluala, jossa työllistyminen on myös mahdollista. Voit myös saada ammatillista perusosaamista alalle, jos aikomuksenasi on perustaa kiinteistö- tai kotityöpalvelualan yritys. Toimitilahuollon ja kotityöpalvelun alalla on hyvät mahdollisuudet edetä uralla kouluttautumisen avulla.
Koulutuksen suorittanut osaa toimia laatu-, kustannus- ja asiakaspalvelutietoisesti alan erilaisissa tehtävissä.

Opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma tutkinnon osien suorittamiseksi (HOKS). Siinä määritellään koulutuksen kesto ja toteuttamistavat, joten koulutuksen kesto on henkilökohtainen. Koulutus toteutetaan joustavana lähi- ja verkko-opiskeluna sekä työpaikalla tapahtuvana oppimisena.

Koulutukseen sisältyy myös työ- ja uravalmennusta, oppimisvalmennusta, tietotekniikkaa sekä työkuntoa ylläpitäviä osioita.
Maahanmuuttajien koulutus sisältää myös OPVA-opintoja:
·Suomi toisena kielenä valmiuksien vahvistaminen
·Matemaattisten valmiuksien vahvistaminen
·Tieto- ja viestintäteknisten valmiuksien vahvistaminen
·Työelämävalmiuksien ja urasuunnitteluvalmiuksien vahvistaminen.

Lisätietoja koulutuksesta ja sen toteutuksesta antaa Keudassa Raili Nevala, p. 050 5624858, raili.nevala@keuda.fi

Lisätietoja koulutuksen aikaisista etuuksista saa TE-hallinnon asiakaspalvelukeskuksesta, Koulutusneuvonta, p. 0295 020 702 (ma-pe klo 9.00-17.00).

Koulutukseen hakeutuminen

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston tai kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa ja jotka ovat täyttäneet 20 vuotta. Opiskelijoille maksetaan koulutuksen aikana työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) sekä kulukorvausta.

Koulutukseen hakeudutaan täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus (tunnistenumero 713558)-> näytä ilmoitukset sivun alareunassa -> klikkaa koulutusta johon olet hakemassa-> valitse Tiedot-välilehti (sivun yläreunassa) -> hae tähän koulutukseen tai jättämällä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun.

Mikäli sähköinen hakemus täytetään ilman pankkitunnuksia, sinun on vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksen käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi->oma asiointi->koulutushakemus.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

OPISKELIJAVALINTA

Koulutukseen valinta tapahtuu hakemuksen ja haastattelun perusteella. Perustele siis hakemuksesi huolellisesti. Varaudu haastatteluun hakuajan päättymisen jälkeen! Opiskelijavalinnasta vastaa Uudenmaan TE-toimisto.

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

• Tarjoaja: Keudan Opetus- ja koulutuspalvelut ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto