Toimitilahuoltaja, Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto (tutk osa)

Toimitilahuoltaja, Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto (tutk osa)

Huom! koulutuksen hakuaikaa on jatkettu 31.08.2023 saakka. Jatketulla hakuajalla hakeneiden kanssa sovitaan erikseen opintojen aloituspäivä.

Puhtausala on siisti juttu!

Puhtausalalla työskentelet siivoojana erilaisissa asiakaskohteissa. Toimitilahuoltaja huolehtii siitä, että toimitilat ovat käyttäjille puhtaita ja siistejä. Toimitilahuoltajien kysyntä on suuri ja sinulla on hyvät mahdollisuudet saada työtä koulutuksen jälkeen.

Siivoustyö on itsenäistä ja vaihtelevaa. Tämän koulutuksen aikana saat hyvät valmiudet toimia puhtausalan monipuolisissa työtehtävissä ja työskentelet esimerkiksi päiväkodissa, koulussa, toimistossa tai hotellissa.

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti puhtausalasta kiinnostuneille TE-toimiston ja kuntakokeilun työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille. Koulutus sopii myös alan vaihtajille.

Tämän koulutuksen aikana opiskellaan: siivousteknologiaa, asiakaspalvelua, työturvallisuutta, ympäristönhuoltoa, viestintää, tietotekniikkaa ja työelämätietoa. Koulutuksen aikana on mahdollista opiskella myös ammatillista suomen kieltä ja muita oppimisvalmiuksia tukevia opintoja. Koulutukseen sisältyy myös opintojen ohjausta.

Koulutus on tutkinnon osaan johtava koulutus. Opetus ja tutkintokieli on suomi.

Koulutuksiin valittavilla tulee olla riittävä suullinen ja kirjallinen suomen kielen taito (A2.1). Hakeutumisvaiheessa järjestetään suomen kielen testi, jos hakijan äidinkieli on muu kuin suomi.
Kielitaito sekä työssäoppimisjakson työkohde vaikuttavat opiskelijan tutkinnon muodostumiseen.

Koulutukseen valittavalta odotetaan asiakaspalveluhenkisyyttä, kykyä fyysiseen, itsenäiseen ja täsmälliseen työskentelyyn.

Tutkinto: Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto
Tutkintonimike: Toimitilahuoltaja, tutkinnon osa

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ JA TOTEUTUS

Koulutuksen alussa jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa valitaan suoritettavat tutkinnonosat. Tavoitteena on, että opiskelijat suorittavat tämän koulutuksen aikana kaksi pakollista ja kaksi valinnaista tutkinnon osaa. Koulutuksen aikana suoritetaan myös hätäensiapukoulutus.

-Asiakaslähtöisten puhtaus- ja kiinteistöpalveluiden tuottaminen 15 osp (=osaamispistettä)
-Ylläpitosiivouspalvelut 30 osp
-Suomalaisessa työelämässä toimiminen 15 osp

Koulutus toteutetaan päiväopiskeluna ajalla 23.8.2023 – 29.5.2024. Koulutus on päätoimista ja se koostuu lähiopetuksesta, etäopetuksesta sekä työssäoppimisesta.
Koulutus on pääsääntöisesti klo 9:00 – 15:00 arkipäivinä Careerian Keravan toimipisteessä
(osoite: Kumitehtaankatu 5B, 04260 Kerava ).

Koulutuksesta noin puolet on työssäoppimista, jonka aikana suoritetaan näytöt. Työssäoppimisjaksot suoritetaan erilaisissa työkohteissa ja työtehtävissä henkilökohtaisen suunnitelman mukaisesti. Työssäoppimisjaksojen päiväkohtaiset työajat sovitaan erikseen työnantajan kanssa.

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:

Esivalinta tehdään hakemusten perusteella, joten ole hyvä ja perustele hakemuksesi huolellisesti. Esivalinnan jälkeen
osa hakijoista kutsutaan haastatteluun. Haastattelut maanantaina 14.8 klo. 9-17.

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi -> Henkilöasiakkaat -> Haussa oleva työvoimakoulutus (-> sanahakuna toimii koulutuksen numero 713154 tai koulutuksen nimi).

Palvelun käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksia tai sirullista henkilökorttia.

Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun.

Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa
ennen hakuajan päättymistä.

Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori > Oma asiointi > koulutushakemus.

LISÄTIETOJA koulutuksesta ja sen toteutuksesta antaa Careeriassa Mira Haikarainen, puhelin 040 559 3696
sähköpostitse: mira.haikarainen@careeria.fi

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Careeria Oy ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto