Työllisty kaupan alalle-koulutus

Työllisty kaupan alalle-koulutus

Työllisty kaupan alalle -koulutus on tarkoitettu asiakaspalvelun ja myynnin tehtävistä kiinnostuneille ja alalle soveltuville työttömille tai työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaille.

Koulutuksen päätavoite on, että työllistyt kaupan alan tehtäviin. Tähän tähtää myös koulutukseen kuuluva työssäoppimisjakso kaupan alan työtehtävissä sinua kiinnostavassa yrityksessä tai organisaatiossa.

Pääsyvaatimuksena on motivaatio työllistyä kaupan alalle ja hyvä terveys. Koulutus sopii myös maahanmuuttajataustaisille. Lisäksi hakijalla tulee olla TE-toimiston/kuntakokeilun toteama koulutustarve. Koulutukseen valittavalla on oltava riittävä suomen kielen taito (A2.2).

Työllisty kaupan alalle -koulutuksessa päivität ja kehität asiakaspalvelun ja myynnin osaamistasi sekä opit käyttämään kassajärjestelmää. Koulutus toteutetaan lähiopetuksena Keravan Keskikadun toimipisteessä.

Koulutuksen aikana annetaan tukea suomen kielen lisäämiseksi S-2 opetuksella teoriajaksoilla, tämän tarve tarkennetaan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelmassa. Koulutus on osallistujalle maksutonta työvoimakoulutusta.

Koulutuksen toteutus
Työllisty kaupan alalle -koulutuksessa keskitymme asiakaspalvelutaitojen kehittämiseen sekä käytännön palvelutilanteiden harjoitteluun Keuda shopissa. Koulutuksessa vahvistetaan osallistujien asiakaspalvelun ja myynnin osaamista. Kaikki käytännön harjoittelu tapahtuu Keuda shopissa ja kaupan alan yrityksessä.
Koulutuksen alussa teemme sinulle henkilökohtaisen osaamisen kehittämisen suunnitelman. Se huomioi aiemman koulutuksesi ja työkokemuksesi.
Samalla valitset yhdessä kouluttajasi kanssa, mitkä tutkinnonosat suoritat sekä soveltuvan työharjoittelupaikan.

Koulutuksen ajankohta
Opinnot alkavat 21.8.2023 ja päättyvät 18.12.2023. Opintoihin sisältyy lomaa 1 viikko (vko 42).

Koulutuksen kesto
Koulutuksen kokonaiskesto on noin 80 päivää.
·30 päivää on lähiopetusta
·50 päivää työskentelet yrityksessä kaupan alan työtehtävissä.

Koulutuksen sisältö
Koulutus sisältää lähiopetusta sekä työelämässä oppimista seuraavilta osa-alueilta:
·opiskelu- ja urasuunnitteluvalmiudet
·työelämässä toimiminen
·asiakaspalvelu
·myynti
·visuaalinen myyntityö
·hinnoittelu
Sisältö painottuu ja tarkentuu opiskelijaryhmän aikaisemman kokemuksen ja osaamisen pohjalta. Koulutuksen keskiössä on Keuda shopin oppimisympäristö.
Suoritat liiketoiminnan perustutkinnosta tutkinnonosan/osia
Työllisty kaupan alalle -koulutuksessa suoritat 1-3 tutkinnonosaa liiketoiminnan perustutkinnosta.
Tutkinnon osan vaatiman osaamisesi osoitat käytännön työtehtäviä tekemällä yrityksessä koulutuksen harjoittelujakson aikana.

Haku koulutukseen
Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun, joista koulutuksen opiskelijat (10 henkilöä) valitaan. Keuda lähettää kutsut haastatteluun sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Työvoimakoulutukseen haetaan työ- ja elinkeinotoimiston internet-sivuilla http://www.tyomarkkinatori.fi olevalla sähköisellä hakulomakkeella (jos haku tapahtuu ilman tunnistautumista, on hakemus vahvistettava TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä). Hakemus kannattaa täyttää huolellisesti, sillä hakijoita on yleensä enemmän kuin opiskelupaikkoja ja siten vain osalle hakijoista lähetetään kutsu koulutuksen valintahaastatteluun. Selvitä hakemuksen Tarkemmat perustelut -kohdassa, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta verkossa (mm. haastattelukutsu ja valintapäätös): www.tyomarkkinatori.fi -> Oma asiointi -> Henkilöasiakas

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Lisätietoja antaa:
Lisätietoja opintojen sisällöstä Ulla Liukkonen, ulla.liukkonen@keuda.fi

LISÄTIETOJA KOULUTUKSEEN HAKEMISESTA JA KOULUTUKSEN AIKANA MAKSETTAVISTA TALOUDELLISISTA ETUUKSISTA:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Keudan Opetus- ja koulutuspalvelut ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto