AMMATTISTARTTI Kokemäki

AMMATTISTARTTI Kokemäki

Etsitkö uutta suuntaa? Kiinnostaako opiskelu, mutta et ole varma alavalinnasta?
Tai kaipaatko apua urasuunnitteluun? Hae ammattistarttiin!
Ammattistartissa tutustutaan eri alojen koulutuksiin ja yrityksiin sekä kartoitetaan omaa osaamista.

Ammattistartti alkaa neljän viikon perehdytysjaksolla jonka jälkeen jatketaan 13 viikon ammatilliselle osiolle. Ammatillisella osiolla pääset tutustumaan valitsemaasi opintoalaan (tai useampiin) ja/tai työtehtäviin itseäsi kiinnostavan alan yrityksessä.

Katso infoa ammattistartista osoitteessa: https://te-live.fi/lahetykset/TUVOmXcIV

Koulutuspaikkana on Sataedun Kokemäen toimipiste.

KOULUTUKSEN AIKANA
· Kartoitetaan osaamisesi ja motivaatiosi.
· Selvitetään opiskeluvalmiudet.
· Tutustutaan erilaisiin kouluttautumis- ja työllistymisvaihtoehtoihin.
· Vieraillaan yrityksissä ja oppilaitoksissa.
· Vahvistetaan digi- ja etätyöskentelytaitoja.

KOULUTUKSESSA SAAT
· Henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa.
· Kontaktin yrityksiin ja oppilaitoksiin.
· Päivitetyt työnhakuasiakirjat.
· Tuoreet tiedot työelämätaidoista.
· Tukea ja ohjausta uuden suunnan löytämiseen sekä realistisen koulutussuunnitelman toteuttamiseen.

Sataedussa voi siirtyä opiskelemaan esim. catering-, kone- ja tuotantotekniikka-, sähkö- ja automaatio-, ICT- ja tietoliikenne-, rakennus-, kiinteistöpalvelu- ja autoalaa; tutkinnon osia tarpeen mukaan. Koulutuksen aikana suoritetaan alalla tarvittavia passeja ja kortteja.

Koulutus on tarkoitettu yli 20-vuotiaille työttömille tai työttömyysuhan alaisille hakijoille.

Koulutukseen hakeudutaan “hae tähän koulutukseen” -painikkeella. Koulutushakemus on sitova. Perustele hakemuksesi hyvin ja omin sanoin. Valinnat tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella. Haastattelut pidetään . Haastattelukutsu tulee sähköpostilla.

Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden kielitaidon nykytaso ja ulkomailla suoritetun koulutuksen vastaavuudet kartoitetaan. Kielitaitotason suomen kielessä tulee olla vähintään A2.2.

Omaan koulutushakuun liittyvää tietoa voit seurata Työmarkkinatorin Oma asiointi -palvelussa – kaikki asiointi / työvoimakoulutus. Näin saat tiedon heti tilanteestasi koulutushaun kannalta mm. näet mahdollisen esivalintaan liittyvän haastattelukutsun sekä tiedon valinnasta.

Koulutuksen aikaisista opintososiaalisista etuuksista saat tietoa koulutusneuvontapuhelimesta 0295 020 702.
www.kela.fi (työmarkkinatuki ja peruspäiväraha)
www.tyj.fi (ansiosidonnainen päiväraha)

• Tarjoaja: SATAEDU OY