Puhtausalan osaaja

Puhtausalan osaaja

Opiskele siisti ammatti – työllisty puhtausalan monipuolisiin työtehtäviin. Sataedu tarjoaa sinulle mahdollisuuden kehittyä puhtausalan ammattilaisena.

Alalle tarvitaan osaavia tekijöitä ja työllisyystilanne on hyvä. Hae opiskelemaan ja pääset helposti kiinni työelämään ja mahdollisuuden työllistyä jo opiskelujen aikana. Oppilaitoksen hyvät yhteistyöverkostot alan työpaikkoihin takaavat sinulle opiskelijana monipuoliset työssäoppimispaikat.

Puhtausalan työn tavoitteena on varmistaa asiakkaille toimivat, turvalliset, terveelliset ja viihtyisät toimintatilat. Puhtausalan osaaja toimii erilaisten asiakaskohteiden puhtaanapidossa sekä siihen liittyvissä työtehtävissä ja asiakaspalvelutilanteissa asiakaskohteen palvelusopimuksen mukaisesti. Työ edellyttää hyvää fyysistä ja psyykkistä kuntoa, oma-aloitteisuutta, omatoimisuutta, organisointikykyä, palveluhenkisyyttä ja vastuullisuutta.

Opinnot toteutetaan opiskelijan henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaisesti lähiopintoina ja ohjattuina etä- ja verkko-opintoina. Työpaikalla oppiminen totutetaan puhtausalan monipuolissa työpaikoissa opiskelijan oman kiinnostuksen mukaan.
Sataedussa voit suorittaa tutkinnonosan tai osia puhtaus ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnosta, kodinhuoltajan – tai toimitilahuoltajan osaamisalalta tai tutkinnon puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinnosta, kodinhuoltajan – tai toimitilahuoltajan osaamisalalta.

Koulutus on tarkoitettu sinulle, joka olet kiinnostunut alasta, haluat työllistyä tai suunnittelet alanvaihtoa. Sinulla voi olla jo alan koulutusta tai työkokemusta alan työtehtävistä. Koulutuksen avulla opit uutta ja täydennät osaamistasi työelämän tarpeisiin.

Koulutuksen sisältö ja kesto määräytyy osaamistarpeesi mukaan. Henkilökohtaisessa osaamisen hankkimisen suunnittelussa (HOKS) huomioidaan sinun aiemmin hankkima osaaminen, omat tarpeesi ja kiinnostuksesi.
Tutkinnon osia tai tutkinnon suorittanut hallitsee puhtaanapidon ja siihen liittyviä työtehtäviä itsenäisesti ja ammattimaisesti.

Haku päättyy 10.9.2023.
Haastattelut Sataedu Kokemäki 18.9.2023.
Koulutus alkaa 25.9.2023.

Näet oman tilanteesi www.tyomarkkinatori.fi -sivuilla Oma asiointi -palvelussa. Sieltä voit tarkistaa oman haastatteluaikasi ja näet sieltä myös valintapäätöksen haastattelupäivää seuraavana arkipäivänä.

Koulutuksen sisällöstä ja toteutuksesta: Sataedu Johanna Kienokoski-Saarela p. 040 199 4951 johanna.kienokoski-saarela@sataedu.fi

Koulutukseen hakemisesta: Satakunnan TE-toimisto Päivi Koskinen p. 0295 045 078 paivi.koskinen@te-toimisto.fi tai Koulutusneuvonta p. 0295 020 702

Lisätietoa:
www.kela.fi (työmarkkinatuki ja peruspäiväraha) www.tyj.fi (ansiosidonnainen päiväraha),

• Tarjoaja: SATAEDU Satakunnan koulutuskuntayhtymä ⧉
  • TE-toimisto: Satakunnan TE-toimisto, Harjavalta