Metalliuralle

Metalliuralle

Sinä saat ohjausta koko opiskeluajan ja tutustut metallialaan ja työkaluihin. Koulutus suunnitellaan juuri sinun tarpeesi mukaan ja opiskeluaika on 1-4 kuukautta. Tämä koulutus ei johda tutkintoon mutta koulutuksen jälkeen on mahdollista jatkaa opintoja.

Kohderyhmänä ovat työttömät ja työttömyysuhan alaiset työnhakijat, jotka ovat kiinnostuneet metallialasta ja joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa tai työllisyyden kuntakokeilussa. Ala sopii myös naisille ja maahanmuuttajille.

Koulutuksen tavoitteena on antaa opiskelijoille riittävät tiedolliset ja taidolliset perusvalmiudet levy- ja hitsausalan työtehtäviin.
Opiskelun aikana selvitetään myös levy- ja hitsausalan muut koulutukset eri valinnaisuuksineen sekä niiden kautta avautuvat työelämän mahdollisuudet.

Koulutuksen aloitusajankohta on maanantaisin kerran kuukaudessa. Seuraava koulutusaloitus on 15.1.

Koulutuksen tavoite on työllistyminen. Henkilökohtaiset räätälöidyt koulutukset suunnitellaan opiskelijan tarpeen mukaan. Kartoittamalla osaamisalueet tutkitaan/hyväksytään aikaisemmat osaamisalueet ja siitä suunnitellaan jatkopolku kone – ja metallialalle.

Opiskelijalla, joka tekee opinnot loppuun suunnitelman mukaan, on hyvät mahdollisuudet sijoittua työelämään. Koulutus tullaan mukauttamaan alueen työvoiman tarpeiden mukaan. Tämä yhdistettynä opiskelijan aikaisempaan osaamiseen tekee, että työllistymismahdollisuudet ovat hyvät koulutuksen jälkeen.

SISÄLTÖ
- Tutustumisjakso (2 ensimmäistä kuukautta) ja alkukartoitus.
- Ammatilliset opinnot, valitse joko levyseppä-hitsaaja tai koneistaja.
- Henkilökohtainen ohjaus ja ohjausta myös ryhmissä.
- Korttikoulutuksia, esim. työturvallisuuskortti, tulityökortti, ensiapukortti.
- Oppimisvaikeuksien kartoittaminen.
- Työssäoppimista 20-40 päivää tarpeen mukaan
- Jatkosuunnitelma

Koulutus toteutetaan henkilökohtaisen ohjelman mukaisesti, josta sovitaan koulutuksen alussa.

Koulutusaloitus tammikuussa ja kesto 1-4 kk.
Myöhemmin mukaan tullaan non stop periaatteella kerran kuukaudessa aloitus.
Koulutus päättyy viimeistään kesällä 2024.

HAKEMINEN:
Jätä hakemus tiedot -välilehdellä olevasta hakupainikkeesta (’Hae tähän koulutukseen’). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa henkilökohtaisesti ennen hakuajan päättymistä. Täytä hakemus työvoimakoulutukseen huolellisesti, sillä hakemuksen perusteella hakijat kutsutaan haastatteluun.

Valintahaastattelut järjestetään KPEDUn tiloissa. ( metallihalli )

Koulutuksen ajalta etuuden maksaja maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Lisätiedot koulutuksesta:

Kouluttaja Juho Ojala puh 040 808 5019

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702
Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Osuvakoulutus Oy
  • TE-toimisto: Pohjanmaan työ- ja elinkeinotoimisto
  • Lähiosoite: Talonpojankatu 6 ( Kpedun metallihalli)
  • Paikkakunta: Kokkola, Keski-Pohjanmaa
  • Kesto: 1-4 kk