Työturvallisuuskortti - lähi

Työturvallisuuskortti - lähi

Koulutus on tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhan alaisille työnhakijoille, jotka tarvitsevat Työturvallisuuskortin työllistyäkseen. Koulutus edistää osallistujan työllistymistä tai hänellä on työnantaja tai alkava työkokeilupaikka jo tiedossa.

Työturvallisuuskorttikoulutus antaa perustiedot työympäristön vaaroista ja työsuojelusta yhteisellä työpaikalla. Koulutukseen sisältyy yksi kokeen uusintatestikerta. Koulutuksen hyväksytystä suorittamisesta myönnetään viisi vuotta voimassa oleva, henkilökohtainen Työturvallisuuskortti.

Koulutuksen kohderyhmä: Pohjanmaan TE-toimiston ja Kokkolan seudun työllisyyden kuntakokeilun asiakkaana olevat työttömät tai työttömyysuhan alaiset työnhakijat, jotka tarvitsevat lupa-kortin/pätevyyden työllistyäkseen.

Koulutus toteutetaan Työturvallisuuskeskuksen ohjeen mukaan. Koulutus sisältää teoriaopetuksen, työkirjan sekä kirjallisen kokeen.

·Yhteisen työpaikan työsuojelun ja turvallisuuden periaatteet
·Työn vaara- ja kuormitustekijöiden tunnistaminen
·Turvallisen ja terveellisen työskentelyn periaatteet
·Ihmisen toiminnan merkitys työturvallisuudelle
·Kirjallinen koe

Työturvallisuuskorttikoulutuksen kesto on 7,5 tuntia.

Työturvallisuuskortin saaminen edellyttää osallistumista koulutuspäivään ja hyväksytysti suoritettua koetta. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi passilla, kuvallisella henkilökortilla tai ajokortilla.

Osallistujalta laskutetaan kortista viranomais- ja lunastusmaksu 10 € (sis. alv.).

Halutessasi saat koulutuksesta 1 jatkokoulutusmerkinnän TraFin ammattipätevyysrekisteriin, rekisteröintimaksu on 18.50 € ja tulee opiskelijan maksettavaksi.

Koulutuspaikka: KPEDU, Närvilänkatu 8, Kokkola
Koulutuspäivä: 23.5.2024

Koulutusvalinnasta ilmoitetaan aina henkilökohtaisesti. Kouluttaja kutsuu koulutukseen.

Lisätietoja koulutuksesta antaa Linda Hagström-Autio, Osuvakoulutus, puh. 0408073502 Linda.Hagstrom-Autio@kpedu.fi

HAKEMINEN

Hakuaika päättyy 8.5.2024

Täytä hakemus ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata Oma asiointi -palvelussa osoitteessa te-palvelut.fi.

Kun täytät hakemuksen, kerro hakemuksesi lisätietokentässä perustelut osallistumiselle.

Jotta voit tulla valituksi työvoimakoulutukseen, tulee työnhakusi olla voimassa. Voit avata työnhakusi Oma asiointi -verkkopalvelussamme. Voit seurata verkkopalvelussa myös hakemuksesi käsittelyä kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Huomaathan, että koulutushakemus on sitova eikä sitä tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Päteviä syitä ovat esimerkiksi työllistyminen tai muun koulutuspaikan saaminen.

Lisätietoja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta, puh 0295 020 702 ma-pe klo 9- 16.15 www.facebook.com/koulutuneuvonta

• Tarjoaja: Oy EduVamia Ab
  • TE-toimisto: Pohjanmaan työ- ja elinkeinotoimisto