Jakeluautonkuljettaja koulutus

Jakeluautonkuljettaja koulutus

Kiinnostaako sinua jakeluautonkuljettajan tehtävät?

KENELLE
Koulutus on tarkoitettu 21 vuotta täyttäneille, kuljetusalan työtehtäviin haluaville hakijoille. Koulutuksen suorittaminen edellyttää riittävää suomen kielen taitoa.
Hakijalta edellytetään kiinnostusta alan työtehtäviin, voimassa olevaa B-luokan ajo-oikeutta (muu kuin lyhytaikainen), ei vakavia liikennerikkomuksia sekä C-luokan edellyttämiä terveysvaatimuksia ja alan vaatimaa terveyttä. Todistus terveydentilasta esitettävä koulutuksen alkaessa.

Trafin (alle 2 kk vanha) ajokorttiote tulee olla mukana haastattelutilaisuudessa. Vakavia liikennerikkomuksia ei sallita viimeisen viiden vuoden aikana.
Opiskelijalle tulee maksettavaksi viranomaismaksuja sekä alalla tarvittavat lupa- ja korttimaksut n. 400 €.

AJANKOHTA
Koulutusaika 5.9.2023-29.3.2024
Haastattelu kutsutuille 21.8.2023

SISÄLTÖ JA TOTEUTUS
Koulutuksen tavoitteena on kouluttaa B-ajoluvan omaavista C-ajoluvan omaavia, joilla on perustason ammattipätevyys. Koulutuksen jälkeen opiskelija kykenee turvallisesti, taloudellisesti ja sosiaalisesti ajamaan C-luokan ajoneuvoa sekä hallitsee ajoneuvon kuormauksen sekä kuorman purkamisen. Tavoitteena on myös, että opiskelijalla pystyy suoriutumaan alan erilaisten kuormankäsittelylaitteiden käyttäjänä.

Koulutukseen sisältö muodostuu logistiikan perustutkinnon (kuljetuspalveluiden osaamisala) osista. Opiskelija suorittaa koulutuksen aikana kuljetusalan perustason ammattipätevyyden (tavaraliikenne) 140 h.

Koulutus toteutetaan Ekamin Katariinan (Kotka) ja Malmingin (Karhula) kampuksilla. Koulutukseen sisältyy teoria- ja käytännön opetusta sekä e-oppimisympäristöt. Oppimisympäristöinä toimivat oppilaitoksen ja alan yritysten tilat sekä simulaatio ympäristö.

LISÄTIEDOT
Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto EKAMI, Antti Harju, puh. +358 44 765 7917, antti.m.harju@ekami.fi.

HAKEUTUMINEN
Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto