Kylmä- ja sähköalan osaamista talotekniikka-alalla työskentelyyn

Kylmä- ja sähköalan osaamista talotekniikka-alalla työskentelyyn

Hanki todella haluttua kylmä- ja sähköalan osaamista talotekniikka-alalle työllistymisen edistämiseksi.

Kenelle:
Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka ovat kiinnostuneet toimimaan kylmäasennusten(lämpöpumput) parissa. Koulutuksessa mahdollisuus hankkia kylmäalan asentajan pätevyystodistus (e3a) ja rajoitettu sähköpätevyys 3 työkokemusehdon täyttyessä, sekä täydentää talotekniikan osaamista

Hakijoilta edellytetään riittävää suomen kielen taitoa ja soveltuvuutta alalle.

Koulutukseen hakeutumisessa on eduksi kokemus sähköalan, talotekniikan tai rakentamisen tehtävistä.

Ajankohta:
Koulutus toteutetaan ajalla 5.9.2023 – 23.2.2024
Koulutukseen hakijoita haastatellaan 25.8.2023. Haastattelussa ovat mukana kouluttajan sekä työ- ja elinkeinohallinnon edustajat.

Sisältö ja toteutus:
Koulutus sisältää lähiopetusta oppilaitoksessa, opiskelua e-oppimisympäristössä sekä käytännön harjoittelua työelämässä.
Opiskelija saa tarvittaessa tukea ammattikieleen osallistumalla opiskeluvalmiuksia tukeviin opintoihin.

Opiskelija voi suorittaa tutkinnonosan
- Taloteknisten komponenttien sähköistäminen
- Pienkylmälaitteiden ja lämpöpumppujen asentaminen

Koulutuksen tavoitteena on saada tarvittavaa osaamista kylmäalan(lämpöpumput) asennuksiin.
Koulutuksen tavoitteena on saada tarvittava osaaminen, joka mahdollistaa rajoitetun s3 sähköluvan saamisen. Tarpeen mukaan hankitaan talotekniikan perusosaamista. Opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS).

Lisätietoja:
Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto.
Juha Torro, opettaja
puh. +358 505721489, Juha.torro@ekami.fi
Juha Attenberg, tiimipäällikkö
puh. +358 447670624, Juha.attenberg@ekami.fi

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto