Metallialan osaaja -täydennyskoulutus

Metallialan osaaja -täydennyskoulutus

KOULUTUSAIKAA MUUTETTU 29.12.2023—> 22.12.2023 päivään. Sisältöön ei muutosta.

Onko sinulla metallialan perustaidot? Tule päivittämään osaamistasi. Koulutus suunnitellaan opiskelijoiden ja yhteistyöyritysten osaamistarpeiden mukaan. Voit suorittaa hitsaajan pätevyyskokeita sekä tulityö- ja työturvakorttikoulutukset.

KOHDERYHMÄ
Koulutus on tarkoitettu metallialan perustaidot omaaville hakijoille (levyseppähitsaajat, koneistajat ja koneenasentajat)

Hakijalta edellytetään:
  • Metallialan perustaitoja
  • Riittävää suomen kielen taitoa
  • Alalle soveltuvaa fyysistä terveyttä
  • Motivaatiota koulutukseen
  • Halua työllistyä alalle

AJANKOHTA
28.8.2023-29.12.2023 (HOKS)/enintään 87 päivää (4 kuukautta). Kokonaiskesto määräytyy opiskelijan henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaan.
Haastattelut kutsutuille ovat 16.8.2023.

SISÄLTÖ JA TOTEUTUS
Koulutuksen alussa määritellään opiskelijan kanssa mahdolliset yhteistyöyritykset, joissa opiskelijan työssäoppimisjakso toteutetaan.
Koulutus suunnitellaan opiskelijakohtaisesti, suunniteltujen yritysten osaamistarpeiden mukaan. Osaaminen päivitetään koulun oppimisympäristöissä, jonka jälkeen siirrytään työssäoppimisjaksolle. Tavoitteena työssäoppimisjakson jälkeen on työllistyminen suunniteltuun yritykseen.

Opiskelijaa ohjataan kohti ammatillisia tavoitteitaan henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaan. Koulutus muodostuu lähiopetuksesta, itsenäisestä opiskelusta sekä työssäoppimisesta. Opiskelupäivän pituus on keskimäärin 7 tuntia. Työssäoppimisessa noudatetaan työnantajien määrittelemää työaikaa.

Koulutuksessa on mahdollista suorittaa hitsaajan pätevyyskokeita. Hitsattavien kokeiden määrä määritellään tapauskohtaisesti.
Koulutus sisältää tulityö- ja työturvakorttikoulutukset.

Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto
Tiimipäällikkö Atte Kotilainen
atte.kotilainen@ekami.fi

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: Etelä-Kymenlaakson aikuiskoulutus Oy
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto