Taloushallinnon moniosaaja

Taloushallinnon moniosaaja

HAKUAIKAA JATKETTU! Haluatko työllistyä taloushallinnon työtehtäviin?

Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiudet tämän päivän työelämän taloushallinnon vaatimuksiin kirjanpidossa, laskutuksessa, reskontran hoidossa ja palkanlaskennassa. Taloushallinnon työtehtävät ovat yhä moninaisempia ja työllistymistä auttaa, jos hallitsee useampia tehtäviä.

Kenelle:
Koulutus on tarkoitettu henkilöille, joilla on aiempaa soveltuvaa pohjaa esimerkiksi taloushallinnon avustavista tehtävistä ja jotka haluavat kehittää omaa osaamistaan nykypäivän vaatimusten mukaiseksi taloushallinnossa. Osaaminen näytetään lopuksi työelämäjaksolla. Opiskelijoilla on mahdollisuus S2-tukeen opintojen aikana (pohjalla peruskielitaito kuitenkin tarvitaan).

Ajankohta:
Koulutus toteutetaan ajalla 6.9.2023 – 14.6.2024. (Lomajakso 19.12. – 29.12.2023)
Koulutukseen hakijoita haastatellaan 23.8.2023. Haastattelussa ovat mukana kouluttajan sekä työ- ja elinkeinohallinnon edustajat.

Sisältö ja toteutus:
Koulutuksen sisältö kattaa seuraavat osa-alueet: kirjanpidon perusteet, laskutuksen perusteet, reskontran perusteet, palkanlaskennan perusteet ja taulukkolaskennan opinnot. Lisäksi opiskelija hakeutuu työelämäjaksolle yritykseen, jossa pääsee hakemaan osaamista juuri hänelle keskeisimmistä taidoista.

Sisältö:
Kirjanpito 30 osp
·kirjanpidon perusteet
·Excelin perusteet
·kirjanpito-ohjelman käyttö
·S2-suomi tarvittaessa

Laskutus ja reskontra 15 osp
·Laskutuksen perusteet
·Sähköinen laskutus
·Reskontran hoito
·S2-suomi tarvittaessa

Palkanlaskenta 30 osp
· Palkanlaskennan perusteet
· S2-suomi tarvittaessa

Koulutus toteutetaan lähiopetuksena Kotekon kampuksella Kotkassa sekä työelämäjaksolla yrityksessä.

Lisätietoja:
Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto, Ekami
tiimipäällikkö Katja Andrejev,
katja.andrejev@ekami.fi

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto