Ammatillisen tutkinnon osia, jatkuva haku

Ammatillisen tutkinnon osia, jatkuva haku

• Koulutus alkaa: Sopimuksen mukaan

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti Pohjois-Kymenlaakson alueen työnhakijoille, joilla on työllistymissuunnitelmassa todettu koulutuksen tarve. Koulutus voi koostua yleisesti enintään kahdesta tutkinnon osasta. Joko tutkinnon aloittamiseen tai keskeytyneen tutkinnon loppuunsuorittamiseen tai mahdollisuuksien mukaan kahden osan suorittaminen lisäkoulutustyyppisesti.

Työllistymissuunnitelmassasi tulee olla sovittuna etukäteen alan koulutukseen hakeutumisesta. Hakemuksessa tulee ehdottomasti mainita (perusteluineen),minkä koulutusalan opintoihin olet hakemassa. Tutustu työvoimakoulutuksena tarjottavaan valikoimaan lisätiedoissa.

Maahanmuuttajilta vaaditaan sellaista suomen kielen osaamista, että perustutkinto/ammattitutkintotason koulutuksen läpivieminen on mahdollista (B1.1.-B2.2).

Koska kyseessä Kouvolan Ammattiopisto Oy / EDUKO, voi osa koulutuksista olla Utinkadun kampuksella ja osa Taitajantie 2.ssa.

Oletko ilman ammatillista perustutkintoa? Onko tutkintosi suorittaminen jäänyt lähivuosina kesken? Onko työurasi (työttömyys tai työttömyysuhka) tullut tilanteeseen, että uusi koulutus on ajankohtaista? Keskustele TE-toimistosi oman virkailijan kanssa tilanteestasi ja mihin ammattialaan kiinnostuksesi kohdentuu.
Mikäli päätät hakeutua koulutukseen, kirjatkaa työllistymissuunnitelmaasi maininta ja perustelut, miksi juuri kyseessä oleva ala motivoi ja tuntuu sopivalta.

TE-toimisto ilmoittaa soveltuvat hakijat oppilaitokseen noin kerran kuussa.
Oppilaitos kutsuu haastatteluun. Haastattelun jälkeen TE-toimisto tekee valinnan tai hylkäyksen. Hakemuksella sekä haastattelulla on merkitystä!
Vapaiden oppilaspaikkojen määrä vaihtelee, joten voi tulla ajankohtia, että aloituspaikkoja ei ole.

Jatkuvassa työvoimakoulutushaussa Kouvolan Ammattiopistoon voit hakea suorittamaan alla mainittujen alojen TUTKINNON OSIA. (Päivitetty 17.11.2023)

Tutkinnon osia (2 osaa) voi suorittaa seuraavilla aloilla:
Puhtaus- ja kiinteistöpalvelujen perustutkinnosta
- Kiinteistöhoidon osaamisala
Ravintola-ja cateringalan perustutkinnosta
- Asiakaspalvelun ja ruokapalvelun osaamisalat
Pintakäsittelyalan perustutkinnosta
-Rakennusmaalauksen osaamisala
Rakennusalan perustutkinnosta
- Talonrakennusalan osaamisalat
Sähkö- ja automaatiotekniikan perustutkinnosta
- sähköasentaja ja automaatioasentaja osaamisala
Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinnosta
- Tuotantotekniikan osaamisalat
Talotekniikan perustutkinnosta
- Putkiasennuksen ja kylmäasennuksen osaamisalat
Elintarvikealan perustutkinnosta
- Elintarviketeknologian osaamisala, elintarvikkeiden valmistaja

Muiden kuin edellä mainittujen alojen keskeneräisten tutkintojen loppuunsaattaminen työvoimakoulutuksena päätetään tapauskohtaisesti.

Edellä mainittujen tutkintojen sisältöihin tarkemmin voi tutustua tällä hetkellä vielä eduko.fi sivun koulutustarjonnasta.

HUOM! Joihinkin koulutuksiin sisältyy viranomaismaksuja, jotka on oppilaan itsensä maksettava. Tyypillisimmin kuljetusalalla. Selvitä maksujen suuruus esim. oppilaitoksesta tai nettisivuilta.

Kouvolan Ammattiopisto, Eduko Oy
Sari Mäkelä, sari.makela@eduko.fi,

HAKEUTUMINEN:

Hae koulutukseen TE-palveluiden Oma asiointi -verkkopalvelussa täytettävällä sähköisellä lomakkeella. Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan “Tarkemmat perustelut”. Koulutukseen valitaan hakemuksen sekä haastattelun perusteella.

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15).

• Tarjoaja: Kouvolan Ammattiopisto Oy
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto