Jatkuva haku, hoiva-avustaja

Jatkuva haku, hoiva-avustaja

• Koulutus alkaa: Sopimuksen mukaan

Haluatko työllistyä sosiaali- ja terveysalalalle merkityksellisen työn pariin?

Hoiva-avustaja avustaa asiakkaita päivittäisissä toiminnoissa ja työskentelee eri ikäisten asiakkaiden kanssa. Työ on ihmisläheistä ja edellyttää hyviä vuorovaikutus- ja ryhmätyötaitoja. Työssä tarvitaan vastuullisuutta, luottamuksellisuutta ja oma-aloitteisuutta. Hoiva-avustaja ei osallistu lääkehoitoon, eikä ole yksin työvuorossa. Työ on vuorotyötä ja tietotekniikan käyttötaidoista on hyötyä. Hoiva-avustajan koulutus sopii kaikille alasta kiinnostuneille: alalle aikoville, alalla työskenteleville ja ammatinvaihtajille. Koulutukseen valitaan alalle soveltuvia, joilla on hyvä terveys ja riittävä suomen kielen taito. Sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon on tutkintokohtaisia terveydentilavaatimuksia.

Hoiva-avustajan koulutus sopii kaikille alasta kiinnostuneille: alalle aikoville, alalla työskenteleville ja ammatinvaihtajille. Koulutukseen valitaan alalle soveltuvia, joilla on hyvä terveys ja riittävä suomen kielen taito (kielitaitovaatimus B1.1.). Sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon on tutkintokohtaisia terveydentilavaatimuksia.

Työllistyminen ja jatko-opintomahdollisuudet

Hoiva-avustajat voivat työskennellä sosiaali- ja terveysalan avustavissa tehtävissä niin varhaiskasvatuksessa kuin ikääntyneiden ja vammaisten palvelu- ja hoivakodeissakin. Hoiva-avustajan koulutuksen suorittanut voi hakeutua jatkamaan opintojaan ja suorittaa sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon.

Opiskelutapa

Opiskelu toteutetaan vaihtelevasti tarpeen mukaan lähiopintoina, monimuoto-opetuksena verkko-opintoina ja työpaikoilla järjestettävänä koulutuksena. Osaaminen osoitetaan näytöillä työelämässä.

Koulutuksen sisältö

Hoiva-avustajan koulutus ei ole ammatillinen tutkinto vaan muodostuu kahdesta sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon tutkinnon osasta.

· Kasvun ja osallisuuden edistäminen 25 osp
· Ikääntyvien osallisuuden edistäminen 35 osp

Opintojen kesto on yksilöllinen, henkilökohtaisen osaamisen kehittämisen suunnitelman (HOKS) mukaisesti. Hakijoille järjestetään tarvittaessa kielikoe.

eduko.fi/hoiva-avustaja tai
Sari Mäkelä, sari.makela@eduko.fi,
puh. 040 672 2873

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15).

• Tarjoaja: Kouvolan Ammattiopisto Oy
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto