Jatkuva haku, lähihoitaja

Jatkuva haku, lähihoitaja

• Koulutus alkaa: Sopimuksen mukaan

Haluatko työllistyä sosiaali- ja terveysalalle merkityksellisen työn pariin lähihoitajana?

Lähihoitajan työssä hoidat ja pidät huolta asiakkaista, ohjaat ja avustat terveellisissä elintavoissa ja elämänhallinnassa, tuet asiakkaita myös toimintakyvyn ylläpitämisessä sekä ohjaat erilaisten tukien ja palvelujen pariin. Lähihoitajan koulutus sopii kaikille alasta kiinnostuneille, alalle aikovista aina ammatinvaihtajiin. Koulutukseen valitaan alalle soveltuvia, joilla on hyvä terveys ja riittävä suomen kielen taito (kielitaitovaatimus B1.2). Sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon on tutkintokohtaisia terveydentilavaatimuksia.

Työllistyminen ja jatko-opintomahdollisuudet

Lähihoitajan koulutus mahdollistaa laaja-alaisen ja monipuolisen osaamisen ja ammatin, jossa on todella hyvä työtilanne. Lähihoitajana voit työskennellä sosiaali-, terveys- ja kasvatusalalla hoidon, huolenpidon, kasvatuksen sekä kuntoutuksen tehtävissä. Työpaikkanasi voi olla palveluasumisen yksikkö, terveyskeskus, sairaala, ryhmäkoti, päiväkoti, päivätoiminnan yksikkö, kotihoitoa tarjoava taho tai voit toimia myös itsenäisenä yrittäjänä. Tutkinto antaa yleisen jatko-opintokelpoisuuden, joten voit halutessasi jatkaa opintoja ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa.

Koulutus kuuluu SORA-lainsäädännön alle.

Opiskelutapa

Opintoja voidaan toteuttaa lähiopintoina, verkko-opintoina tai monimuotoisesti tutkinnon osasta
riippuen. Opintoihin kuuluu aina työpaikalla järjestettävää koulutusta.

Tutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä (osp),
koostuen seuraavista tutkinnon osista:

Pakolliset tutkinnon osat
· Kasvun ja osallisuuden edistäminen
· Hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistäminen

Ikääntyvien hoidon ja kuntoutumisen osaamisala
· Ikääntyneen osallisuuden edistäminen
· Kotihoidossa toimiminen

Valinnainen tutkinnon osa
· Valinnan mukaan

Opintojen kesto on yksilöllinen, henkilökohtaisen osaamisen kehittämisen suunnitelman (HOKS) mukaisesti. Hakijoille järjestetään tarvittaessa kielikoe.

eduko.fi/lahihoitaja
Sari Mäkelä, sari.makela@eduko.fi,
puh. 040 672 2873

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15).

• Tarjoaja: Kouvolan Ammattiopisto Oy
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto