Kirjanpidon perusteet

Kirjanpidon perusteet

Hanki tai päivitä kirjanpidon osaamisesi kuntoon ja työllisty alan tehtäviin!

Kenelle:
Koulutus on tarkoitettu henkilöille, joiden kirjanpidon ammattitaito on vanhentunut tai sitä on tarpeen päivittää.
Kirjanpidon perusteet ja tietokoneen käyttö tulee kuitenkin olla hallussa. Valinta tehdään hakemuksen
ja haastattelun perusteella. Maahanmuuttajilta edellytetään riittävää suomen kielen osaamista.

Ajankohta:
Koulutus toteutetaan ajalla 25.9.2023 – 20.12.2023.
Koulutukseen hakijoita haastatellaan Teams-haastatteluin 12.9.2023. Haastattelussa ovat mukana kouluttajan sekä työ- ja elinkeinohallinnon edustajat.

Koulutuksen toteutus:
· Teoriaopetusta liveverkkoluentoina ja verkko-opiskelua.
· Koulutus muodostuu liveverkkoluennosta ja verkko-opiskelusta(verkkokoulutus) sekä sisältää työssäoppimisjakson.
· Käytämme opiskelun tukena Netvisor- ja Kitsas-kirjanpito-ohjelmistoja sekä Eduhousen videokirjastoa.

Koulutuksen sisältö:
· Tutustuminen oppimisympäristöihin
· Microsoft O365
· Reskontran hoitaminen
· Kirjanpitoa ja arvonlisäverotus
· Netvisor-harjoitus omalla harjoitusyrityksellä
· Kirjanpitäjän vastuu
· Tilinpäätös ja verotus
· Verosuunnittelu
· Johdon laskentatoimi (kannattavuus- ja investointilaskelmat)
· Ansioluettelon laatiminen ja työnhakeminen
· Asiakaspalvelu
· Työelämätaidot
· Tavoitteen asettaminen, itsensä johtaminen, ajankäytön hallinta, työhyvinvoinnin rakentaminen.

Esite: https://www.eduko.fi/wp-content/uploads/2023/05/Kirjanpidon-perusteet.pdf

Lisätietoja:
Pekka Hokkanen
pekka.hokkanen@eduko.fi

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: EduKo koulutus- ja yrityspalvelut Oy
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto