Kuljettajan ammattipätevyys jatkokoulutus, Raskaan kaluston ennakoiva ajo

Kuljettajan ammattipätevyys jatkokoulutus, Raskaan kaluston ennakoiva ajo

REAK – Raskaan kaluston ennakoiva ajo
Kohderyhmä
Kuljetusalan kokemusta omaavat työnhakijat. Tarve on ehdottomasti perusteltava koulutushakemukseen. Koulutuksesta tulee olla sovittu hakijan työllistymissuunnitelmassa.
Koulutus on Kaakkois-Suomen TE-toimiston alueen työttömille kuljetusalan- ja kuljetusalalle suuntaaville työnhakijoille.

Koulutuksen tavoite
Ennakoivan ajon kurssi antaa kuljettajille valmiuksia
·välttää vaaratilanteisiin joutumista; ennakointitaitoa parannetaan kehittämällä kuljettajien kykyä tunnistaa riskitekijöitä ja ottaa ne huomioon omassa toiminnassaan
·toimia myös kriittisissä tilanteissa ja ennakointimahdollisuuksien äärirajoilla
·toimia siten, että onnettomuuteen jouduttaessa sen henkilö- ja aineelliset vahingot olisivat mahdollisimman pienet.

Opiskelija maksaa itse Trafimaksut (katso trafi.fi (traficom.fi)) tai kysy kouluttajalta, merkintä ammattipätevyysrekisteriin 11 € (alv. 0) + rekisteröintipalvelumaksu n. 3,10 € (sis.alv.24%, hinnat 2022) (TE-toimisto tai kouluttaja eivät vastaa mahdollisista Traficomin hinnanmuutoksista 2023).

Laki linja- ja kuorma-autonkuljettajien ammattipätevyydestä (273/2007) ja asetus linja- ja kuorma-autonkuljettajien ammattipätevyydestä (640/2007) on tullut voimaan 1.8.2007.

Lisätiedot:
Kouvolan Ammattiopisto Oy, EduKo Sari Mäkelä, sari.makela@eduko.fi, puh. 040 672 2873.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:
Hae koulutukseen TE-palveluiden Oma asiointi -verkkopalvelussa täytettävällä sähköisellä lomakkeella. Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan “Tarkemmat perustelut”, sillä KOULUTUKSEEN VALITAAN HAKEMUKSEN perusteella.

Tietoja työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta puh. 0295 020 702 ma-pe 9-16.15.

Seuraa koulutushakemuksesi tilannetta TE-palveluiden Oma asiointi -verkkopalvelusta, koulutushakemusteni tilanne -kohdasta.

• Tarjoaja: Kouvolan Ammattiopisto Oy
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto