Kuljettajan ammattipätevyys jatkokoulutus, Trukkikorttikoulutus

Kuljettajan ammattipätevyys jatkokoulutus, Trukkikorttikoulutus

Kohderyhmä
Kuljetusalan kokemusta omaavat työnhakijat. Tarve on ehdottomasti perusteltava koulutushakemukseen, paikkoja rajoitetusti. Koulutuksesta tulee olla sovittu hakijan työllistymissuunnitelmassa.
Koulutus on Kaakkois-Suomen TE-toimiston alueen työttömille kuljetusalan- ja kuljetusalalle suuntaaville työnhakijoille.

Trukkikorttikoulutuksen tavoitteena on tarjota opiskelijalle syvällisempi koulutus trukinkuljettajan työhön. Teoria- ja harjoituspäivän aikana käsitellään erilaisia työskentelytilanteita, joissa trukkia käytetään. Koulutuksen suorittaneille henkilöille myönnetään trukkikortti, jota useat työnantajat edellyttävät etenkin kappaletavarakuljetusten parissa työskenteleviltä autonkuljettajilta ja varastotyöntekijöiltä.

Koulutuksen sisältö

1. koulutuspäivä

Teoriaopetusta Kouvolan Ammattiopisto Oy:n (ent. Taitaja) tiloissa Taitajantiellä, Taitajantie 2, Kouvola. Aiheena muun muassa trukinkuljettajan ominaisuudet, vastuut, konetyypit ja työturvallisuus terminaalissa.

2. koulutuspäivä

Käytännön harjoitukset Taitajan terminaalilla. Aiheena muun muassa ajoonlähtötarkastukset, ajaminen trukilla, kuormankäsittelyä, ajoneuvon kuormausta ja tehtävät ajon jälkeen. Harjoituksissa käytettävä kalusto: -lavansiirtovaunu -työntömastotrukki -vastapainotrukki

Opiskelija maksaa itse Trafimaksut (katso trafi.fi (traficom.fi)) tai kysy kouluttajalta, merkintä ammattipätevyysrekisteriin 11 € (alv. 0) + rekisteröintipalvelumaksu n. 3,10 € (sis.alv.24%, hinnat 2021)/pvä. (TE-toimisto tai kouluttaja ei vastaa mahdollisista Traficomin itsenäisistä hinnanmuutoksista 2023).

Laki linja- ja kuorma-autonkuljettajien ammattipätevyydestä (273/2007) ja asetus linja- ja kuorma-autonkuljettajien ammattipätevyydestä (640/2007) on tullut voimaan 1.8.2007.

Lisätiedot:
Kouvolan Ammattiopisto Oy, EduKo Sari Mäkelä, sari.makela@eduko.fi, puh. 040 672 2873.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN (tyomarkkinatori.fi):
Hae koulutukseen TE-palveluiden Oma asiointi -verkkopalvelussa täytettävällä sähköisellä lomakkeella. Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan “Tarkemmat perustelut”, sillä KOULUTUKSEEN VALITAAN HAKEMUKSEN perusteella.

Tietoja työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta puh. 0295 020 702 ma-pe 9-16.15.

Seuraa koulutushakemuksesi tilannetta TE-palveluiden Oma asiointi -verkkopalvelusta, koulutushakemusteni tilanne -kohdasta.
Kouluttaja voi lähettää tarkemman koulutuskutsun koulutukseen valituille ilmoitettuun sähköpostiin, joten seuraathan myös sähköpostiasi.

• Tarjoaja: Kouvolan Ammattiopisto Oy
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto