Myyjäksi

Myyjäksi

Työllisty myyjäksi!

Kenelle:
Koulutus on tarkoitettu kaupan alan työtehtäviin hakeville työnhakija-asiakkaille, jotka haluavat työllistyä myynnin tehtäviin ja saada varmuutta myyntiosaamiseensa ja kassatyöskentelyn taitoihin. Koulutus soveltuu myös alan työtehtäviin palaamassa oleville työnhakijoille ja alan vaihtajille sekä esimerkiksi merkonomeille täydennyskoulutukseksi päivittäistavarakaupan työtehtäviin. Koulutuksessa edellytetään riittävää suomen kielen taitoa.

Koulutus sisältää osaamisen tunnistamisen ja kartoittamisen jakson. Kartoitusjaksoon voidaan sisällyttää myös työllistymistä tukevien opintovaihtoehtojen kartoittaminen. Koulutuksen päätavoite on työllistyminen.

Ajankohta:
Koulutus toteutetaan ajalla 28.8.2023 – 15.12.2023.
Koulutukseen hakijoita haastatellaan Teams- haastatteluna 15.8.2023.
Haastattelussa ovat mukana kouluttajan sekä työ- ja elinkeinohallinnon edustajat.

Sisältö ja toteutus:
Koulutus toteutetaan lähi- ja monimuoto-opintoina sekä hybridiopetuksena. Hybridiopetuksella tarkoitetaan verkko-opiskelun ja lähiopiskelun yhdistämistä niin, että lähiopetuspäiviin on mahdollista osallistua verkkoyhteyden kautta. Lähiopetus toteutetaan Kouvolassa ja toisilta paikkakunnilta tulevat opiskelijat osallistuvat koulutukseen tällöin samanaikaisesti verkkoyhteyden kautta (verkkokoulutus). Koulutukseen sisältyy työssäoppimista.

Koulutuksen alussa asetetaan omia tavoitteita ja kullekin opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma. Alkuvaiheessa saat myös ohjausta tietotekniikkaan niin, että voit suorittaa opintotehtäviä verkkoympäristössä sekä tehostaa työnhakutaitojasi.

Koulutuksessa on mahdollisuus suorittaa alalla tarvittavia kortteja ja passeja (hygienia- ja anniskelupassi, EA1 ja ikärajapassi ohjeistettuna).

Sisällöt:
Orientaatio- ja kartoitusjakso
·koulutuksen tavoitteet ja pelisäännöt
·oppimisvalmiudet, elinikäinen oppiminen
·uratavoitteet, valmiudet, opintopolkuihin tutustuminen
·opintojen henkilökohtaistaminen
·yksilöllistetty kartoitusjakso

Liiketoimintaosaamisen perusteet
·liiketoimintakonseptit ja kannattavuus
·tuotetietous ja tuoteryhmähallinta
·toimitusprosessin hallinta ja logistiikka

Myynti- ja asiakaspalveluosaaminen
·liiketoimintakonseptin mukainen palveluosaaminen
·henkilökohtaisen palveluprosessin hallinta ja laatu
·polku asiakaspalvelusta asiakaskokemukseen

Markkinointi- ja some kaupassa
·markkinointikampanjoiden suunnittelu ja toteuttaminen
·sosiaalinen media myymälässä

Kassatyöskentelyosaaminen
·tietotekniikka ja kassajärjestelmät
·kassatyöskentelyosaaminen

Työssäoppiminen 35 pv Alalla tarvittavat lupakortit
Jatkosuunnitelmat, työnhaku

Lisätiedot:
UNIC-palvelut Oy
vastuukouluttaja
Anu Servo
puh. 050 4665 308

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja mahdollisen haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: UNIC - palvelut Oy ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto