Sisustusrakentaja, seinä- ja lattiapinnoittaja

Sisustusrakentaja, seinä- ja lattiapinnoittaja

Sisustusrakentajan tekee rakennusten sisäpuoliset pinnat lattiasta kattoon, pieninkään yksityiskohta ei jää viimeistelemättä.

Koulutus on tarkoitettu pintakäsittelyn lisä- ja täydennyskoulutukseksi henkilöille, jotka haluavat kehittyä pintakäsittelyalalla monipuolisiksi yrittäjähenkisiksi ammattilaisiksi. Hakijalla katsotaan eduksi suoritettu pintakäsittelyalan koulutus, sekä työkokemus, lisäksi hyvä fyysinen kunto ja kyky työskennellä muuttuvissa olosuhteissa ja ympäristöissä.

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti Kymenlaakson alueen työttömille tai työttömyysuhan alla oleville työnhakijoille, joilla on rakennusalan tausta.

Esitelinkki: https://www.eduko.fi/wp-content/uploads/2023/04/Sisustusrakentaja-lattia-ja-seinapinnoittaja.pdf

Suomen kielen osaamisen osalta vaaditaan riittävä taitotaso: vähintään kohtalainen kielitaito tavallisissa työn ja vapaa-ajan tilanteissa (B1.1).

Sisustusrakentajan työtehtävät ovat fyysistäkin voimaa vaativia, mutta oikeat työvälineet ja -tavat keventävät työtä.
Asiakaspalvelutaidot kuuluvat myös osana alan ammattilaisuutta.

Huom! Koulutus vahvistaa uusien sisustusmateriaalien käytön – ja työtekniikoiden tuntemusta.

Koulutus koostuu kahdesta jaksosta. Molempien jaksojen suorittaminen antaa parhaan hyödyn:
1. jakso seinäpinnoitteet28.8.2023-27.10.2023 (45 päivää, 2 kuukautta)
2. jakso lattiapinnoitteet30.10.2023-15.12.2023 (34 päivää, 1,5 kuukautta)

Toteutus
Käytännönläheinen opiskelu koostuu lähiopinnoista oppilaitoksessa, työssäoppimisesta työmailla ja työsalissa. Koulutuksen alussa opiskelija ja kouluttaja tekevät opiskelijalle henkilökohtaisen suunnitelman koulutuksen toteuttamisesta (HOKS). Suunnitelmassa huomioidaan aikaisempi koulutus ja työkokemus.

Jaksojen sisällöissä on seuraavia asioita:
Kaikille:
- Alkukartoitus ja HOKS
- Työsuunnitelman laatiminen ja työturvallisuus
- Materiaali- ja työvälinetietous
- Määräykset
- Siisteys, järjestyksen ylläpito, jätteiden lajittelu
- Työturva-, Tulityö- ja EA1-korttikoulutus

jari.niinimaki@eduko.fi
puh. 040 4899454

Hakeminen
Koulutukseen hakeudutaan sähköisesti TE-palvelujen, tyomarkkinatori.fi -sivujen kautta (henkilöasiakkaat). Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kiinnitä erityishuomio hakemuksen Omat perustelut -kohtaan, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miten tämä koulutus auttaisi sinua eteenpäin. Puutteelliset tiedot ja -perustelut hakemuksessa heikentävät mahdollisuuksiasi tulla valituksi tai kutsutuksi haastatteluun.

Haastattelut kutsutuille 14.8.2023.

Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa: KOULUTUSNEUVONTA puh. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata tyomarkkinatori.fi oma-asioinnissa https://asiointi.mol.fi/omaasiointi/ .

• Tarjoaja: EduKo koulutus- ja yrityspalvelut Oy
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto
  • Lähiosoite: Taitajantie 2
  • Paikkakunta: Kouvola, Kymenlaakso
  • Kesto: Enintään noin 3,5 kuukautta
  • Ensisijainen ammatti: Rakennusmaalarit ym.