Sähköalan päivitys- ja täydennyskoulutus

Sähköalan päivitys- ja täydennyskoulutus

Tunnetko tarvitsevasi tietojen ja taitojen kertaamista sekä uuden oppimista työllistyäksesi alan monimuotoisiin työtehtäviin sähköasennuksen alalla?

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, joilla on sähköalan peruskoulutusta ja/tai kokemusta alan työtehtävistä ja haluavat päivittää osaamistaan sähköasennusten osalta. Koulutus sopii myös tämän ammattialan maahanmuuttajataustaisille henkilöille, joilla on riittävä suomen kielen taito, ja jotka tarvitsevat mahdollisesti S2-tukea (suomi) ammatillisen sanaston ja alalla toimimisen vahvistamiseen.

Toteutus
Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna (teoria ja käytännön harjoittelu), joka sisältää lähi- ja etäopiskelua (myös verkko-opiskelua) sekä työelämässä tapahtuvaa oppimista. Opiskelijat saavat koulutuksen aikana henkilökohtaista ohjausta. Koulutuksen alkuun pidetään orientaatio, jonka aikana tutustutaan alan työtehtäviin ja ohjataan koulutuksen sisältöön.

Opetukseen kuuluu myös työelämässä oppiminen, joka toteutetaan yhteistyöyrityksissämme tai opiskelijan itse hankkimissa työpaikoissa työelämäjaksolla. Työssäoppiminen tapahtuu työssäoppimispaikalla työssäoppimispaikan käytänteiden mukaisesti.

Koulutusaika 18.9.-15.12.2023, 64 päivää.
Haastattelu kutsutuille 31.8.2023.

Pien- ja pienoisjänniteasennukset.
Koulutus toteutetaan opiskelijalle tehtävän henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaisesti (HOKS):
-Sähköalan kertaus ja päivitys-Sähköalan määräykset, asetukset ja ohjeet-Kunnossapito ja laiteasennuksetValaistus ja lämmitysjärjestelmät- Verkosto- ja jännitetyöt-Siisteys, järjestyksen ylläpito, jätteiden lajittelu-Työnaikainen laadunvalvonta-Työelämätaidot ja työnhakuvalmennus
Alalla tarvittavat korttikoulutukset:
- Sähköturvallisuus SFS6002 standardi
Työturva, Tulityö- ja EA1-korttikoulutus
Työssäoppiminen
S2-tuki (suomi) ammattisanastoon liittyen tarvittaessa

Lisätiedot koulutuksen sisältöön liittyen
Saku Tiainen
saku.tiainen@eduko.fi

Hakeminen
Koulutukseen hakeudutaan sähköisesti TE-palvelujen, tyomarkkinatori.fi -sivujen kautta (henkilöasiakkaat). Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kiinnitä erityishuomio hakemuksen Omat perustelut -kohtaan, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miten tämä koulutus auttaisi sinua eteenpäin. Puutteelliset tiedot ja -perustelut hakemuksessa heikentävät mahdollisuuksiasi tulla valituksi tai kutsutuksi haastatteluun.

Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa: KOULUTUSNEUVONTA puh. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata tyomarkkinatori.fi oma-asioinnissa https://asiointi.mol.fi/omaasiointi/ .

• Tarjoaja: EduKo koulutus- ja yrityspalvelut Oy
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto