Tutustu ja työllisty ravintola- ja catering-alalle

Tutustu ja työllisty ravintola- ja catering-alalle

Ravintola- ja cateringalan yrityksissä on hyvät työllistymismahdollisuudet!

Tämä koulutus tarjoaa lisäosaamista työllistymiseen erityyppisiin ruokapalvelualan yrityksiin ja erilaisiin työtehtäviin.

Kenelle:
Koulutus on tarkoitettu alasta kiinnostuneille henkilöille. Aikaisempi kokemus ravintola- ja catering-alalla lasketaan eduksi.

Koulutus sopii myös maahanmuuttaja taustaisille henkilöille, joilla on riittävä suomen kielen taito, ja jotka tarvitsevat mahdollisesti s2-tukea ammatillisen sanaston ja alalla toimimisen vahvistamiseen.

Ajankohta:
Koulutus toteutetaan ajalla 18.9.2023 – 17.11.2023
Koulutukseen hakijoita haastatellaan viikolla 35. Haastattelussa ovat mukana kouluttajan sekä työ- ja elinkeinohallinnon edustajat

Sisältö ja toteutus:
Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna, joka sisältää lähi- ja etäopiskelua (myös verkko-opiskelua) sekä työelämässä tapahtuvaa oppimista. Opiskelijat saavat koulutuksen aikana henkilökohtaista ohjausta. Koulutuksen alkuun pidetään orientaatio, jonka aikana tutustutaan ravintola- ja cateringalan yrityksiin, työtehtäviin ja ohjataan koulutuksen sisältöön.

Opetukseen kuuluu myös työelämässä oppiminen, joka toteutetaan yhteistyöyrityksissämme tai opiskelijan itse hankkimissa työpaikoissa työelämäjaksolla.

Koulutuksen sisältö
· tarvittavat kortit anniskelupassi ja hygieniapassi
· Kassatoiminnot sekä asiakaspalvelu
· Puolivalmisteiden hyödyntäminen
· Tutustuminen erityisruokavalioihin
· Omavalvonta, lajittelu
· s2-tuki tarvittaessa, (suomi) alan sanastoon ja työskentelyn mahdollistamiseen alan työtehtävissä

Lisätietoja:
EduKo
Marika Hanén
marika.hanen@eduko.fi

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: EduKo koulutus- ja yrityspalvelut Oy
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto