Kuljettajien ammattipätevyyden jatkokoulutus

Kuljettajien ammattipätevyyden jatkokoulutus

Oletko kiinnostunut työllistymään kuljetusalalle, omaat jo alan osaamista, mutta ammattipätevyytesi on vanhentunut tai vanhenemassa? Toteutuuko sinulla toinen alla olevista ehdoista?

- Sinulla on C-luokan ajokortti, joka on myönnetty ennen 10.9.2009 JA ammattipätevyytesi on päässyt vanhenemaan / on vanhenemassa, etkä ole käynyt ammattipätevyyden jatkokoulutuspäiviä.
- Sinulla on C-luokan ajokortti, joka on myönnetty 10.9.2009 tai sen jälkeen JA olet suorittanut ammattipätevyyden perustason koulutuksen kautta (140 h tai 280 h), mutta se on vanhenemassa etkä ole käynyt ammattipätevyyden jatkokoulutuspäiviä.

Nyt sinulla on mahdollisuus suorittaa kuljettajien ammattipätevyyden jatkokoulutuspäivät verkko- virtuaali- tai luokkakoulutuksena.

Koulutukseen otetaan opiskelijoita 1.1.2023 alkaen. Haku koulutukseen 10.12.2023 mennessä. Hakemuksia käsitellään n. 2vk:n välein, jonka jälkeen kouluttaja ottaa yhteyttä koulutukseen hyväksyttyihin.

Kohderyhmä / pääsyvaatimukset:
Pohjois-Savon alueen työttömät ja työttömyysuhan alaiset kuorma-auton-, linja-auton- tai yhdistelmäajoneuvon kuljettajat, jotka tarvitsevat tavara tai henkilöliikenteen ammattipätevyyttä työllistyäkseen kuljetusalalle ja edellä mainituilla kriteereillä olevat kuljetusalan työtehtävistä kiinnostuneet työnhakijat. Koulutusta EI ole tarkoitettu kuljetusalan yrittäjille, joiden omat lupakortit ovat vanhentuneet.

Tavoite:
Koulutuksen tavoitteena on päivittää opiskelijan osaaminen lainsäädännön edellyttämälle tasolle suorittamalla häneltä puuttuvia kortteja ja lupia, jotta hän voi työskennellä ammatikseen kuljetusalalla.

HUOM! Älä sovi mitään päiviä oma-aloitteisesti kouluttajan kanssa. TE-toimisto hyväksyy ja lähettää tiedon kouluttajalle, josta otetaan yhteyttä. Koulutuksen hakemuksia käsitellään säänöllisin väliajoin hakuaikana ja valinnoista tiedotetaan erikseen.

Koulutuksen kesto ja opetusjärjestelyt:
Hakijan tarpeen ja ko. kortti-/lupakoulutuksen keston mukaan, yleensä 1-5 pv/opiskelija. Tarvittavat jatkopäivät määräytyvät joko suoraan työnantajan tarpeesta tai kouluttajan suosituksesta. Koulutusaika toteutuu ns. jaksotettuna. Koulutus toteutetaan verkko-, virtuaali- tai luokkakoulutuksena.

Koulutus voi sisältää esimerkiksi:
-Työturvallisuuskorttikoulutus
-ADR peruskurssi (P)
-ADR säiliökuljetusten erikoiskurssi (ES)
-ADR yhdistetty täydennyskurssi (YT)
-ADR yhdistetty peruskurssi (YP)
-ADR täydennysperuskurssi (PT)
-Ensiapukoulutus
-Hygieniapassikoulutus
-Trukkikorttikoulutus
-Ennakoivan ja taloudellisen ajamisen koulutus
-Digipiirturikoulutus
-Työhyvinvointikoulutus
-Myös muita koulutussisältöjä tarjolla

Opiskelijalle tulee kustannuksia (tarvittaessa):
-tarvittaessa valokuvat (ADR-koulutus)
-ammattipätevyys – perustason rekisteröinti 18,50 € (
-ammattipätevyys – jatkokoulutuksen sähköinen rekisteröinti 11€ / ADR-ammattipätevyyden hyväksiluku 18,50 €
-ammattipätevyyskorttimaksu 50 €
-ADR koemaksu 50 €
-ADR-ajolupamaksu 50€
-työturvakortti 12,40€
- EA-kortti rekisteröinti ja mobiilitodistus 24,24€

Hinnat 1.12.2022 mukaan, muutokset hinnoissa mahdollisia.

Koulutuspaikka:
CAP Pro Academy,
Itkonniemenkatu 29e
70500 KUOPIO
capproacademy@cap.fi

Koulutuksesta antaa lisätietoja:
CAP Pro Academy: Tarja Komujärvi, puh. 044 7500 275, tarja.komujarvi@cap.fi

Pohjois-Savon TE-toimisto Ritva Iivarinen: 0295043564, ritva.iivarinen@te-toimisto.fi

KOULUTUKSEEN HAKEMINEN

Koulutukseen haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus > Valitse oikea koulutus (Sanahakuun koulutuksen numero 711245) > Kuvaus- tai Tiedot -välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”. PERUSTELETHAN HAKEMUKSELLASI, MIKSI OLET HAKEMASSA KO. KOULUTUKSEEN.

Voit seurata hakemuksesi käsittelyä www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi – Henkilöasiakas -palvelusta kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta. Tähän liittyen voit sopia koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Oma asiointi -palvelussa.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: CAP-Group Oy ⧉
  • TE-toimisto: Pohjois-Savon työ- ja elinkeinotoimisto