Sinustako rakentaja, maalari tai putkiasentaja?

Sinustako rakentaja, maalari tai putkiasentaja?

Seuraavat koulutukset alkaa 21.11.2023. Hakuaika päättyy 8.11.2023

Tule tutustumaan ja kokeilemaan rakentamisen monia käytännön työtehtäviä: sahaus, maalaus, tapetointi, laatoitus?
Tai oletko kiinnostunut kokeilemaan talotekniikan monia käytännön työtehtäviä: asentaa viemäreitä, vesijohtoja lämpöpumppuja?

Hae koulutukseen ja ota askel kohti talotekniikan ammattia!

Seuraa valinnan etenemistä Oma asiointi -palvelun kautta, www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi – Henkilöasiakas > Työvoimakoulutus

Koulutuksen aikana pääset tutustumaan moniin rakennusalan eri perustehtäviin oman kiinnostuksesi mukaan.
TAI voit hakemuksessa ilmoittaa kiinnostuksesi tutustua talotekniikkaan, kuinka asennetaan vesijohtoja, viemäreitä ja lämpöpumppuja.
Tämä koulutus parantaa mahdollisuuksiasi työllistyä alalle tai saat vahvistuksen jatkaa kiinnostavalla alalla.

Koulutukset ovat kohdennettu työttömille ja työttömyysuhanalaisille TE-toimiston sekä kuntakokeilun työnhakijilleyönhakijoille, jotka ovat rakennusalasta tai talotekniikasta kiinnostuneita.
Koulutukseen valittavilta edellytetään alalle soveltuvaa fyysistä terveyttä. Opiskelijoilta edellytetään myös riittävää suomen kielen taitoa, B1

Koulutuspaikka: Haapamäentie 1, Toivala
Koulutuksen kesto on 3- 12 kk. Koulutuksen aikana laaditaan henkilökohtainen suunnitelma jatkokoulutuksesta tai työllistymisestä.

Koulutuksen tavoite
Tavoitteena on, että rakentamisesta/talotekniikasta kiinnostunut opiskelija pääsee tekemisen ja kokeilemisen kautta testaamaan alojen monipuolisuutta ja soveltuvuutta itselle. Lisäksi koulutus auttaa osallistujia työllistymään tai hankkimaan alaan liittyvä jatko-opiskelupaikka.

HUOM! Opiskelija sitoutuu olemaan koulutuksessa min. alkujakson (3 kk) ajan.

Koulutuksen kuvaus ja toteutus
Koulutuksen alussa kartoitetaan opiskelijoiden osaaminen ja osaamistavoitteet. Näiden pohjalta laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS).

Koulutuksen aluksi opiskelija suorittaa tarvittaessa tulityö- ja työturvallisuuskorttikoulutukset sekä hätäensiapukoulutuksen.

Opiskeluun voi sisältyä mm. seuraavia aiheita (opiskelijan valinnan mukaan):

· talonrakennus (kirvestyöt, telinetyöt, muottityöt, raudoittaminen, muuraaminen, laatoittaminen, laminaatin asennus)
· pintakäsittely (maalaaminen, tapetointi, tasoittaminen)
· talotekniikka (viemäreiden ja vesijohtojen asentaminen)

Opiskelu tapahtuu oppilaitoksessa, oppilaitoksen työmailla ja alan yrityksissä.
Tutustu ammattiin ja sen vaatimuksiin: https://tyomarkkinatori.fi/ammattitieto

Lisätietoja koulutuksesta ja hakemisesta

Lisätietoja talonrakennuksen osuudesta antaa Esa Savolainen, puh: 044 785 3164, esa.savolainen@sakky.fi sekä
koulutuspäällikkö Ari Kilpeläinen, puh: 044785 8258, ari.kilpelainen@sakky.fi
Koulutussihteeri Sirpa Snäkin.

Koulutuksen yhdyshenkilö Pohjois-Savon TE-toimistossa on Ritva Iivarinen, 0295 043564, ritva.iivarinen@te-toimisto.fi

Valinta: hakemuksien perusteella tehtävä esivalinta 9.11., haastattelut vk 46.

Koulutukseen haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus > Valitse oikea koulutus (Sanahakuun koulutuksen numero 709842) > Kuvaus- tai Tiedot -välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemuksen perusteella.

Voit seurata hakemuksesi käsittelyä www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi – Henkilöasiakas -palvelusta kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta. Tähän liittyen voit sopia koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Oma asiointi -palvelussa.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Savon Koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Pohjois-Savon työ- ja elinkeinotoimisto