Talonrakennusalan jatko- ja täydennyskoulutus

Talonrakennusalan jatko- ja täydennyskoulutus

Seuraavat koulutukset alkaa 21.11.2023. Hakuaika päättyy 8.11.2023

Talonrakennusalalla tarvitaan jatkossakin osaavia ammattilaisia. Alan yritysten mukaan muurareista ja raudoittajista on ollut suurin puute viime vuosina ja heille on töitä jatkossakin. Nyt rakentamisen hiljentyessä on hyvä päivittää ja kasvattaa osaamistaan tulevaisuuden tarpeisiin.
Koulutuksessa kartoitetaan opiskelijoiden nykyinen ammattitaito ja laaditaan osaamisen ja osaamistavoitteiden pohjalta henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS). Tavoitteena kehittää osallistujan osaamista kiinnostavan työpaikan saamiseksi rakennusalalta koulutuksen jälkeen.

Seuraa valinnan etenemistä Oma asiointi -palvelun kautta, www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi – Henkilöasiakas > Työvoimakoulutus

Koulutuspaikka Haapamäentie 1, Vuorela

Koulutuksen tavoite
Tavoitteena on päivittää opiskelijoiden osaamien työelämän vaatimuksia ja kysyntää vastaavaksi.

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa. Voit hakea työvoimakoulutukseen, mikäli olet tällä hetkellä työtön, työttömyysuhan alainen, lomautettuna, määräaikainen työsuhteesi on päättymässä ennen koulutuksen alkua tai teet osa-aikatyötä.

Koulutuksen kuvaus ja toteutus
Koulutuksen alussa kartoitetaan opiskelijoiden ammattitaito ja laaditaan aikaisemman osaamisen ja osaamistavoitteiden pohjalta henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS).

Opiskeluun voi sisältyä mm. seuraavia aiheita:
·sisäilmakorjaukset: kosteusvaurioiden korjaus, ilmatiiviyden parantaminen, haitta-aineiden hallinta, pölynhallinta
·märkätilarakentaminen, asentajan sertifikaattikoulutus
·asbestipurkutyökoulutus
·laatoitus
·muuraus
·korjausrakentaminen, huoneistoremontit
·talonrakennuksen runkotyöt
·korttikoulutukset

Jos sinulla on mennyt vanhaksi tulityö- ja työturvallisuuskortti, koulutuksen alussa sinulla on mahdollisuus ne suorittaa.

Lisätietoja koulutuksesta antaa Esa Savolainen, puh: 044 785 3164, esa.savolainen@sakky.fi tai koulutuspäällikkö Ari Kilpeläinen,
puh: 044785 8258, ari.kilpelainen@sakky.fi
Koulutussihteeri Sirpa Snäkin

Koulutuksen yhdyshenkilö Pohjois-Savon TE-toimistossa on Ritva Iivarinen, 0295 043564, ritva.iivarinen@te-toimisto.fi

Valinta-aikataulu:esivalinta 9.11.2023. , haastattelut vk 46

Koulutukseen haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus > Valitse oikea koulutus (Sanahakuun koulutuksen numero 709844) > Kuvaus- tai Tiedot -välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemuksen perusteella.

Voit seurata hakemuksesi käsittelyä www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi – Henkilöasiakas -palvelusta kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta. Tähän liittyen voit sopia koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Oma asiointi -palvelussa.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Savon Koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Pohjois-Savon työ- ja elinkeinotoimisto
  • Lähiosoite: Haapamäentie 1, 70900 Toivala
  • Paikkakunta: Kuopio, Pohjois-Savo
  • Kesto: hoksin mukaan
  • Ensisijainen ammatti: Rakennustyöntekijät ym.