Ensiapukoulutus 2 pv, Kuusamo

Ensiapukoulutus 2 pv, Kuusamo

• Koulutus alkaa: 20.9.2023

Ensiapukoulutuksen on hyvät edellytykset auttaa ensiaputilanteissa. Koulutuksen suorittanut saa oppilaitoksesta todistuksen, jossa näkyy koulutuksen sisältö ja todistuksen osallistumisesta ensiapukoulutukseen (2 pv).

Koulutuksen kohderyhmänä ovat TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilun asiakkaat, joiden välitöntä työllistymistä lupakoulutuksen suorittaminen edellyttää.

Koulutus on ajalla 20.9.-21.9.2023

Ensiapukoulutuksen tavoitteena on kehittää ensiavun antamiseen liittyviä taitoja koulutuksen sisällön mukaisissa aiheissa:
· auttamistoiminta onnettomuudessa tai sairauskohtauksessa
· hätäensiavun perusteet
· tajuttomalle annettava ensiapu
· peruselvytys mm. painelu-puhalluselvytys
· vierasesine hengitysteissä
· verenkierron häiriötila (sokki)
· erilaiset haavat
· sairauskohtaukset: aivoverenkierron häiriön oireet, pyörtyminen, rintakipu, epilepsia, diabetes, kouristukset, hengitysvaikeudet (astma, allergia)
· palovammat ja sähkön aiheuttamat vammat
· nivelvammat ja murtumat
· myrkytykset
· defibrillaattorin käyttökoulutus

Lisätietoja koulutuksesta:
OPAOn toimisto, toimisto@opao.fi
Merja Talman-Riihiluoma, merja.talman-riihiluoma@opao.fi, p 044 737 2017

Koulutukseen hakeutuminen ja valinnat Hae koulutukseen Oma asiointi verkkopalvelussamme täytettävällä sähköisellä lomakkeella tai jätä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeilun toimistoon. Sähköiseen lomakkeeseen pääset tämän ilmoituksen välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, Sinun tulee vahvistaa hakemuksesi asioimalla tai soittamalla TE-toimistossa tai kuntakokeilun toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Paperihakemuksen löydät osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla TEM601.

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”. Kerro perusteluissa miten juuri tämä korttikoulutus on välittömän työllistymisesi edellytys huomioiden aiemman osaamisesi ja työllistymismahdollisuutesi. Voit seurata hakemuksesi käsittelyä Oma asiointi -verkkopalvelusta kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne. Koulutusvalinnasta ilmoitetaan aina henkilökohtaisesti. Hakuajan jälkeen hakijat haastatellaan, jonka jälkeen opiskelijavalinta. Kouluttaja kutsuu koulutukseen.

Jotta voit tulla valituksi työvoimakoulutukseen, tulee työnhakusi olla voimassa. Voit avata työnhakusi Oma asiointi -verkkopalvelussamme. Voit seurata verkkopalvelussa myös hakemuksesi käsittelyä kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.
Huomaathan, että koulutushakemus on sitova eikä sitä tai haastatteluun tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Päteviä syitä ovat esimerkiksi työllistyminen tai muun koulutuspaikan saaminen. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan. Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa.

Lisätietoja koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista saat valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702. Koulutusneuvonnan palvelukanavista lisätietoja tämän linkin takaa https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Oulun Palvelualan Opisto ⧉
  • TE-toimisto: Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto