Ammattiin suuntaava kotoutumiskoulutus

Ammattiin suuntaava kotoutumiskoulutus

Koulutus on tarkoitettu sinulle, joka tarvitset suomen kielen opetusta, haluat ammatilliseen koulutukseen ja töihin. Tarvitset apua työpaikan saantia tai ammattikoulutusta varten. Koulutus on tarkoitettu työttömänä työnhakijoina oleville maahanmuuttajalle, jonka suomen kieli ei vielä riitä ammattikoulutukseen tai työllistymiseen. Koulutus on suunnattu ensisijaisesti maahanmuuttaneille, jotka osaavat jo jonkin verran suomea, mutta myös alkeistason koulutusta tarvitsevat voivat hakea.

Koulutuksen tavoite on parantaa suomen kielen taitoa ja tutustua eri ammattialoihin. Tavoite on saavuttaa kielitaitotaso (B1.1), jolla pääset ammattikoulutukseen tai työhön. Selvitämme koulutuksen aikana aikaisemman osaamisen ja laadimme sinulle oman suunnitelman. Tämän koulutuksen jälkeen mahdollisuudet jatkaa ammatilliseen koulutukseen paranevat. Koulutuksessa tutustutaan eri ammattialoihin ja opitaan samalla suomen kieltä. Koulutuksessa on suomen kielen opetusta, ammattiopetusta ja työharjoittelua.

Sisältö:

Suomen kieli 24 pv ammatillinen suomi työelämän säännöt työyhteisössä toimiminen työsuhdeasiat työturvallisuus työnhaku

Ammatit ja alat 26 pv sosiaali- ja terveys (hoitoala) puhdistuspalvelu (siivousala) ravitsemis- ja catering (keittiöala) liiketalous

Työharjoittelu 40 pv 1 tai 2 työpaikkaa oman suunnitelman mukaan

Koulutus toteutetaan pääosin Laitilassa, Turuntie 9 WinNovan tiloissa. Koulutuksen aikana voi suorittaa lupakortin, jos se katsotaan tärkeäksi.

Koulutus on maksuton. Koulutukseen valitaan hakemuksen perusteella. Osa hakijoista saatetaan kutsua ensin haastatteluun.

Lisätietoja koulutuksesta antaa:
WinNova, Pirjo Lainio, 044 455 8410
Hakeutumisesta ja taloudellisista etuuksista neuvoja antaa TE-toimiston Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe 9-16.15

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto