Puhtausalan koulutus maahanmuuttajille

Puhtausalan koulutus maahanmuuttajille

TÄMÄ KOULUTUS EI ALKANUT. Koulutus on työvoimakoulutusta maahanmuuttaja taustaisille, jonka ensisijaisena kohderyhmänä ovat työttömät työnhakijat ja työttömyysuhan alaiset henkilöt, jotka haluavat kouluttautua puhtausalalle ja työllistyä alan työtehtäviin..

Koulutus toteutetaan päiväkoulutuksena, joka sisältää lähiopetusta, etä- ja verkkotyöskentelyä sekä työpaikalla tapahtuvia oppimisjaksoja.

Tavoite
Koulutuksessa opiskelija tutustuu suomen kieleen sekä suomalaiseen työkulttuuriin ja toimintatapoihin.

Koulutus antaa valmiuksia työskennellä ylläpitosiivouksen työtehtävissä erilaissa kohteissa.

(Koulutuksen jälkeen on mahdollista jatkaa puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkintoon tai ammattitutkintoon valmistavaan koulutukseen, mutta opintojen tukemiseen työttömyysetuudella tulee lähettää erillinen hakemus TE-toimistoon ja tuki on harkinnanvarainen.)

Sisältö
Koulutuksessa opiskellaan suomen kieltä, siivousalan sanastoa ja siivouksen perusteita. Opiskelija tutustuu suomalaiseen työkulttuuriin ja saa valmiuksia työelämää varten.

Opiskelijan tavoitteena on suorittaa seuraava tutkinnon osa:
· ylläpitosiivouspalvelut (Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnosta)

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksuton.

Koulutukseen hakeminen
Koulutukseen haetaan tämän sivun alareunasta, Hae tähän koulutukseen.

Haastatteluun lähetetään kirjallinen kutsu. Voit seurata kurssin valintatilannetta ja saada lopullisen valintatiedon: www.te-palvelut.fi/Oma asiointi-verkkopalvelun kautta.

Lisätietoja koulutuksesta antaa vastuukouluttaja Minna Manner puh. 044 455 7551 tai minna.manner@winnova.fi

Lisätietoja hakeutumisesta sekä taloudellisista tuista antaa Koulutusneuvonta p. 0295 020 702

Kurssihakemus on sitova, sitä ei voi perua ilman pätevää syytä.

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto