Tutkintoon valmentava koulutus, TUVA, non stop

Tutkintoon valmentava koulutus, TUVA, non stop

KOHDERYHMÄ
TUVA-koulutus on suunnattu sekä oppivelvollisille että aikuisille, jotka tarvitsevat valmiuksia ja/tai ohjauksellista tukea siirtyäkseen lukiokoulutukseen tai ammatilliseen koulutukseen. Erityisenä kohderyhmänä ovat maahanmuuttajat, jotka tarvitsevat suomen kielentaitojen opetusta ammatillista peruskoulutusta varten.

Koulutukseen valittavilla tulee olla riittävät edellytykset suoriutua opinnoista, kuten riittävä suomen kielen taito.
Koulutukseen hakeutuvien maahanmuuttajataustaisten henkilöiden kielitaidon tulisi olla suomen tai ruotsin kielitaidon tasojen kuvausasteikolla tasoa A2.1.

Lue lisää: https://www.winnova.fi/koulutukset/hakeminen/tuva-koulutus

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-palvelujen asiakkaille, joilla on koulutustarve.

SISÄLTÖ:
Koulutuksessa saat
· valmiuksia hakeutua ammatilliseen perustutkintokoulutukseen tai lukiokoulutukseen
· selkeän suunnitelman jatko-opintoihin ja työelämään
· paremmat edellytykset suorittaa ammatillinen perustutkinto
· lisävalmiuksia suomen kieleen.

TAVOITE:
Tutkintokoulutukseen valmentavan koulutuksen TUVAn tavoitteena on antaa opiskelijalle valmiuksia ammatilliseen tutkintokoulutukseen hakeutumiseen sekä vahvistaa opiskelijan edellytyksiä suorittaa ammatillinen tutkinto. Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija vahvistaa opiskeluvalmiuksiaan, selkeyttää ammatinvalintaansa ja hankkii valmiuksia jatko-opintoihinsa.

TUVA-koulutus on tarkoitettu oppijoille, jolla ei ole toisen asteen tutkintoa ja jotka syystä tai toisesta tarvitsevat valmentavaa koulutusta.

KOULUTUKSEN KESTO:
Tuva-koulutuksen laajuus on 38 viikkoa ja suoritusaika enintään yksi vuosi. Opiskelija voi osallistua TUVA-koulutukseen myös lyhyemmän ajanjakson omien tavoitteidensa ja osaamistarpeidensa mukaisesti.
Opiskelija voi hakeutua ja siirtyä joustavasti lukioon tai ammatilliseen koulutukseen.
Koulutus alkaa 07.08.2023.

HAKEMINEN:
Hakemus täytetään www.tyomarkkinatori.fi verkkopalvelussa ja haku on sitova eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Koulutukseen valinta perustuu hakemuksessa esitettyihin tietoihin ja henkilökohtaiseen haastatteluun, johon lähetetään erillinen kutsu. Täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miten koulutus edistää työllistymistäsi.

Valintatiedot lähetetään kirjeitse ja ne ovat nähtävillä myös sähköisissä palveluissa (www.tyomarkkinatori.fi, Oma asiointi).

LISÄTIETOJA:
Lisätietoja hakemisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista antaa TE-palveluiden koulutusneuvonta puh. 0295 020 702 (ma – pe klo 9.00 – 16.15).

Koulutuksen sisällöstä:
Olga Trifanova p. 044-4557609, Winnova

Hakupalvelut, hakupalvelut@winnova.fi

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto