Ammatillisen tutkinnon osa/osia

Ammatillisen tutkinnon osa/osia

• Koulutus alkaa: Sopimuksen mukaan

Kiinnostaako sinua täydentää osaamista tai opiskella uutta alaa ammatillisen tutkinnon osa/osien jatkuvan haun koulutuksen kautta? Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti Etelä-Karjalan alueen työnhakijoille, joilla on työllistymissuunnitelmassa todettu koulutuksen tarve. Koulutus voi koostua yleisesti enintään kahdesta tutkinnon osasta. Joko tutkinnon aloittamiseen tai keskeytyneen tutkinnon loppuunsuorittamiseen tai mahdollisuuksien mukaan kahden osan suorittaminen lisäkoulutustyyppisesti.

Työllistymissuunnitelmassasi tulee olla sovittuna etukäteen alan koulutukseen hakeutumisesta. Hakemuksessa tulee ehdottomasti mainita (perusteluineen), minkä koulutusalan opintoihin olet hakemassa. Tutustu työvoimakoulutuksena tarjottavaan valikoimaan lisätiedoissa.

Opiskelijat valitaan hakemusten ja haastattelujen perusteella, joten täytä hakemus huolella, perusteleminen on tärkeää. Oppilaitoksen edustaja on sinuun yhteydessä (noin 2 viikon sisällä) ja keskustelee kanssasi siitä, millaista koulutusta tarkalleen ottaen haluat tai tarvitset ja millaista osaamista sinulla mahdollisesti jo on. Tällöin oppilaitos räätälöi opinnot sinulle sopivaksi kokonaisuudeksi.

Koulutusaloja:
  • Ravintola-catering
  • Liiketoiminta
  • Kone- ja tuotantotekniikka
  • Kiinteistöpalvelu

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15).

• Tarjoaja: Saimaan ammattiopisto SAMPO ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto