Elintarvikeala tutuksi

Elintarvikeala tutuksi

HAKUAIKAA JATKETTU!
Kiinnostaako elintarvikealan työtehtävät? Tämän koulutuksen tavoitteena on tutustua elintarvikealan eri teollisuuden toimialoihin, suurkeittiötyöhön tai elintarvikekaupan eri työtehtäviin ja osaamisalan vaatimuksiin.

Koulutus on tarkoitettu Kaakkois-Suomen TE-toimiston työttömille tai työttömyysuhan alaisille, jotka ovat kiinnostuneita elintarvikealasta. Koulutuksessa edellytetään riittävää suomen kielen taitoa. Hakijalta edellytetään oma-aloitteisuutta, vastuuntuntoa, asiakaspalveluhenkisyyttä sekä hyvää fyysistä toimintakykyä.

Ajankohta:
13.9.2023-21.11.2023
Haastattelut haastatteluihin valituille 1.9.2023.

Sisältö ja toteutus:
-elintarviketoimialojen ja -kaupan sekä työtehtävien tuntemus
-elintarvikkeiden valmistus ja raaka-aineiden tuntemus suurkeittiössä
-hygienianperusteet, (hygieniapassi)
-työturvallisuus, (työturvallisuuskorttikoulutus)
-ensiaputaidot (ensiapu1)
-työhön hakeutuminen ja urasuunnittelu
-ikärajapassi
-keke-passi
-ravitsemuspassi
-erityisruokavaliot ja -allergeenit
-urasuunnittelu ja -ohjaus, koulutusalojen esittely
-työhyvinvointi ja ergonomia

Koulutuksen toteutus
-lähiopetus oppilaitoksessa 5 vk
-työpaikalla tapahtuvaa oppimista 5 vk elintarvikealan yrityksessä, elintarvikealan myymälässä tai kahvilassa

Koulutuksen jälkeen opiskelija osaa toimia vähintään yhdessä työvaiheessa elintarvikealan työtehtävässä, suurkeittiössä tai kaupassa esim. tuotteen valmistus, tuotteiden pakkaaminen tai tuotteiden hyllyttäminen ja asiakaspalvelu kaupan elintarvikeosastolla. Opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen opetussuunnitelma hakijan työllistymistavoitteiden mukaisesti.

Saimaan ammattiopisto Sampo
Ilkka Helen, lehtori
Ilkka.helen@edusampo.fi
040 541 3254

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15).

• Tarjoaja: Edusampo Oy ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto