Metallialaa ja suomen kieltä

Metallialaa ja suomen kieltä

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille, joiden äidinkieli ei ole suomi.

Kohderyhmä on ensisijaisesti 20 vuotta täyttäneet TE-toimiston asiakkaat, joiden työnhaku on voimassa ja joilla on tarve parantaa kielitaitoa kone- ja tuotantotekniikan käytännön töitä tekemällä ja kiinnostusta kouluttautua ja työllistyä esim. levyseppähitsaajiksi, koneasentajiksi tai koneistajiksi.

Kohderyhmä
Kohderyhmänä henkilöt jotka haluavat ajantasaistaa ja täydentää osaamistaan metallialalla. Täydentävä koulutus sopii hyvin mm. levysepille, hitsaajille, lvi-asentajille, asentajille ja kunnossapitoasentajille, koneistajille ym.

Milloin
21.8.-15.12.2023 lähiopetuksena.

Koulutuksen tavoite

Koulutus ei ole tutkintoon johtavaa. Koulutuksen suorittamisesta opiskelija saa osallistumistodistuksen sekä työelämän suoritetut työturvallisuus-, tulityö- sekä ensiapukortit. Koulutuksen jälkeen opiskelijalla on mahdollisuus hakeutua opiskelemaan kone- ja tuotantotekniikan perustutkinnon tutkinnon osia.

Sisältö

Koulutuksen aikana opiskellaan metallialan sanastoa ja fraaseja sekä harjoitellaan puhumista ja kirjoittamista käytännön harjoitusten aikana. Koulutuksessa käytetään suomen kielen opiskeluun ammatillisia aineistoja. Koulutus toteutetaan pääasiassa kone- ja tuotantotekniikan työsaleissa sekä teorialuokissa

Saimaan ammattiopisto Sampo
Jukka Vasara
jukka.vasara@edusampo.fi
040 500 0349

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: Edusampo Oy ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto