Palvelumuotoilukoulutus, verkkokoulutus

Palvelumuotoilukoulutus, verkkokoulutus

Vahvista palveluosaamistasi tällä palvelumuotoilukoulutuksella. Palvelumuotoilu on asiakaslähtöistä palveluiden kehittämistä.

Kenelle:
Koulutus soveltuu sinulle, joka haluat kehittää asiakaspalveluosaamistasi. Asiakkaat vaativat aina vain yksilöllisempiä ja helppokäyttöisempiä palveluratkaisuja. Koulutuksessa opit miten luodaan aidon asiakaslähtöisiä palveluratkaisuja erilaisiin yrityksiin ja toimintaympäristöihin. Koulutuksessa opittua voit hyödyntää niin asiakaspalvelussa, myynnissä kuin muillakin toimialoilla.

Koulutus on suunnattu kaupan alan lisä- ja täydennyskoulutukseksi esim. merkonomeille ja tradenomeille tai palvelualan työkokemuksen omaaville ja koulutukseen soveltuville työttömille tai työttömyysuhan alla oleville työnhakijoille koko Kaakkois-Suomen alueella. Koulutukseen osallistuminen edellyttää sujuvaa suomen kielen hallintaa.

Ajankohta:
Koulutus toteutetaan ajalla 7.8.-24.11.2023
Koulutukseen hakijoita haastatellaan tarvittaessa Teams- haastatteluna 28.6.2023
Haastattelussa ovat mukana kouluttajan sekä työ- ja elinkeinohallinnon edustajat.

Sisältö ja toteutus:
Koulutus toteutetaan verkko- ja projektiopintoina. Koulutukseen sisältyy työssäoppimista (n. 35 pv).

Teoriaopetusjakson aikana perehdytään siihen, miten ja millaisissa työympäristöissä palvelumuotoilua käytetään ja millainen sen vaikuttavuus voi liiketoiminnassa olla. Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija oppii ymmärtämään mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan ja kehittää omaa palveluosaamistaan. Tutuksi tulevat myös visuaalinen muotoilu, palvelumuotoilun prosessit ja menetelmät sekä vaikuttavuuden mittaamistavat. Lisäksi tutustumme businessmuotoilun saloihin mm. strategia-, prosessi-, brändi- ja osaamismuotoilun keinoin.

Koulutuksen aikana on mahdollista myös suorittaa alalla tarvittavia lupakortteja (ml. hygieniapassi, anniskelupassi, EA1, ikärajapassi ohjeistettuna). Korttikoulutukset vaativat henkilökohtaisen tunnistautumisen sekä valvonnan, joten ne järjestetään lähiopetuksena koulutuspaikkakunnalla, ellei niitä voida sähköisesti toteuttaa.

Koulutuksen alussa kullekin opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma, jonka perusteella määritellään koulutussisältö tarkemmin.

Sisällöt:
Orientaatio
·koulutuksen tavoitteet ja pelisäännöt
·oppimisvalmiudet ja jatkuva oppiminen
·palvelumuotoilun uravaihtoehdot
·uratavoitteet ja valmiudet

Liiketoimintaosaaminen ja businessmuotoilu
·liiketoimintaosaamisen perusteet
·strategia-, brändi- ja prosessimuotoilun perusteet
·osaamismuotoilu

Palvelumuotoilun prosessit ja toteutus
·palvelumuotoilun perusteet ja prosessit
·palvelumuotoilun menetelmät
·jatkuvan kehittämisen periaate osana palvelumuotoilua

Vaikuttavuuden arviointi ja kehittäminen
·palvelumuotoilun käytänteet eri aloilla
·palvelumuotoilun vaikutus tuotteiden ja palveluiden markkinointiin
·palvelumuotoilun vaikutus työhyvinvointiin

Liiketoiminnan kehittäminen
·tuotteistaminen ja palvelumuotoilu liiketoiminnan kehittämisen työkaluna
·palvelumuotoilun tulokset liiketoiminnassa ja myynnissä
·työelämäprojektit
Työssäoppiminen
Työnhaku ja jatkosuunnitelmat

Lisätiedot:
Katja Nissinen
UNIC-palvelut

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja mahdollisen haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: UNIC - palvelut Oy ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto