Puhtausalan Taitaja

Puhtausalan Taitaja

Koulutus antaa perusvalmiudet toimia puhtauspalvelualalla asiakaskohteissa ja työllistyä puhtauspalvelualalle koulutuksen jälkeen. Tavoitteena suorittaa puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinnosta kaksi tutkinnonosaa; Asiakaslähtöisten puhtaus- ja kiinteistöpalvelujen tuottaminen / ylläpitosiivouspalvelut.

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita puhtauspalvelualasta, alan vaihtajille ja henkilöille, joilta puuttuu perusosaaminen ja valmiudet puhtauspalvelualan työhön. Koulutus toimii myös alalla jo aiemmin työskennelleille
työllistymisen väylänä.

Pääsyvaatimuksena on kiinnostus puhtauspalvelualaan ja työllistymiseen alalle. Hyvä terveys ja suomen kielen taito eduksi.

Ajankohta
14.8.2023-22.12.2023
Hakemusten perusteella haastatteluihin valituille haastattelut pidetään 1.8.2023 ja 2.8.2023

Sisältö ja Toteutus
Koulutuksen tavoitteena on antaa perustiedot ylläpitosiivouspalvelujen tuottamisesta. Koulutus tukee ammatillista osaamista ja auttaa työllistymään puhtauspalvelualan yritysten erilaisissa puhtausalan työtehtävissä ja siivouskohteissa.

Koulutus toteutetaan lähiopiskeluna Saimaan ammattiopisto Sampon tiloissa Lappeenrannassa. Hybridi-toteutus osittain myös mahdollinen.

Koulutuspäällikkö Katri Leppänen p. 0405550527 katri.leppanen@edusampo.fi
Tuntiopettaja Seija Leinonen p. 0401799936 seija.leinonen@edusampo.fi

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15).

• Tarjoaja: Saimaan ammattiopisto SAMPO ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto