Ravintola- ja Cateringalan perustutkinto, tutkinnonosia vieraskielisille

Ravintola- ja Cateringalan perustutkinto, tutkinnonosia vieraskielisille

Oletko kiinnostunut työskentelemään esimerkiksi ravintolassa, suurkeittiössä, kahvilassa, pikaruokapaikassa, liikenneasemalla? Pidätkö ruoanlaitosta ja leivonnasta?

Koulutus on tarkoitettu Kaakkois-Suomen TE-toimiston työttömille tai työttömyysuhan alaisille hakijoille, joiden äidinkieli on muu kuin suomi. Sinua kiinnostaa työskennellä ihmisten parissa. Pidät ruoanlaitosta ja leivonnasta. Olet kiinnostunut työskentelemään esimerkiksi ravintolassa, suurkeittiössä, kahvilassa, pikaruokapaikassa, liikenneasemalla. Osaat suomen kieltä riittävästi ja olet motivoitunut oppimaan ja vahvistamaan kieltä lisää opiskelun aikana.

Ajankohta:
4.9.2023-28.6.2024
Haastattelut haastatteluun valituille joko 15.8.2023 tai 16.8.2023

Sisältö ja toteutus
Koulutuksessa opiskellaan tutkinnonosat: ravitsemispalveluissa toimiminen ja lounasruokien valmistus sekä mahdollisesti oman suunnitelmasi mukaan muita tutkinnonosia ravintola- ja cateringalan perustutkinnosta.
Koulutuksessa opiskellaan koululla työsalissa tai teorialuokassa. Opiskelet myös työpaikalla ja sinulla on myös etätehtäviä. Koulutuksessa käytetään selkeää suomen kieltä opetuksessa ja opetus etenee riittävän hitaasti.

Saimaan ammattiopisto Sampo,
Johanna Toivola
johanna.toivola@edusampo.fi
p. 0404830442

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15).

• Tarjoaja: Saimaan ammattiopisto SAMPO ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto