ADR -yhdistetty täydennyskurssi, 2 - 3 pv

ADR -yhdistetty täydennyskurssi, 2 - 3 pv

Koulutuspaikka: Gradia, Ajoneuvontie 21, Lievestuore

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille
- jotka hakevat kuljetusalan työtä
- joilla on kuljetusalan koulutus ja/tai työkokemusta
- ja joilla on tarve jatkaa nykyisen, voimassa olevan, ADR-ajoluvan voimassaoloaikaa

Koulutuksen tavoitteena on antaa kuljettajalle tiedot vaarallisten aineiden kuljetuksia koskevista ajankohtaisista määräyksistä, lainsäädännöstä ja kuljettamiseen liittyvistä vaaroista.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:

Täydennyskurssi päivittää kaikki luokat sisältävän nykyisen perus+säiliöluvan.
Kurssilla kerrataan asioita, jotka liittyvät vaarallisten aineiden kuljettamiseen sekä käsitellään säännöksiin tulleita uudistuksia ja muutoksia. Täydennyskurssi on käytävä ADR -ajoluvan voimassaoloaikana.

Kurssin kesto määräytyy uusittavan ajoluvan perusteella ja on kaksi päivää, mikäli uusittava lupa on ns. kappaletavaralupa ja kolme päivää, jos uusittava lupa on ns. säiliölupa. Koulutuksen sisältö määräytyy Traficomin hyväksymän ADR -koulutusohjelman mukaisesti, dnro TRAFICOM/285845/05.03.10/2020

KUSTANNUKSET OPISKELIJALLE
- ADR-ajolupamaksu 50 €
- ADR-koemaksu 50 €
- mahdolliset valokuvat (ADR-ajolupaa varten)
- ja ammattipätevyyskoulutuksen kirjaamismaksu 18,50 €

Osallistujien tulee itse varata koeaika ADR -ajolupakokeeseen Ajovarma Oy:ltä, joko soittamalla asiakaspalvelunumeroon 029 534 5115 tai netitse https://www.ajovarma.fi/ajanvaraus
Ammattiliikenne otsikon kautta löytyy varattava koeaika, joka on 45 minuutin koe ja kokeen voi varata kurssin päättymisen jälkeiselle ajalle.

Lisätietoja koulutuksesta saat koulutuksen järjestäjältä, Gradia Jyväskylä, opettaja Juha Koskenniska, juha.koskenniska@gradia.fi tai p. 040 341 6327.

Hakeminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Gradia Koulutuspalvelut Oy
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto