Metallialan koulutus / hitsaaja tai koneistaja

Metallialan koulutus / hitsaaja tai koneistaja

Tule opiskelemaan metallialan ammattilaiseksi HITSAAJAKSI tai KONEISTAJAKSI. Koulutus alkaa perusteista kuukauden mittaisella tutustumisjaksolla. Tutustumisjakson jälkeen voit suuntautua HITSAUS- JA LEVYTÖIHIN tai KONEISTUKSEEN. Tavoitteena on, että saavutat sellaisen osaamisen ja ammattitaidon, että pääset töihin metallialalle. Opintojen aikana suoritetaan tutkinnon osia Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinnosta. Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joilla on koulutustarve ja jotka soveltuvat metalliteollisuuden työtehtäviin. Aikaisempaa alan osaamista ei edellytetä. HAKUAIKAA ON JATKETTU 23.10.2023 SAAKKA.

TAVOITE: Tavoitteena on, että koulutuksen päätyttyä saat hitsaajan tai koneistajan työpaikan. Alalla on tarjolla hyvin töitä ja osaavista työntekijöistä on pulaa.

KOHDERYHMÄ: Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston työnhakija asiakkaille, joilla on koulutustarve ja jotka sopivat myös terveyden- ja elämäntilanteensa puolesta metallialan tehtäviin. Aikaisempaa osaamista hitsaus- tai koneistustöistä ei edellytetä.

SISÄLTÖ: Alan perusopintojen jälkeen suuntaudutaan hitsaus- ja levytöihin tai koneistukseen. Opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS). Koulutuksessa suoritetaan tutkinnon osia Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinnosta opiskelijan valitseman suuntautumisalan mukaan. Opintoihin sisältyy myös työssäoppimista metalliteollisuuden yrityksissä. Koulutuksen kesto on yksilöllinen, pääsääntöisesti 6-12 kuukautta. Koulutus toteutetaan päiväopetuksena (ma-pe, viisi päivää viikossa). Koulutuksen alussa on kuukauden mittainen tutustumisjakso. Koulutus jatkuu tutustumisjakson jälkeen, jos opinnot etenevät suunnitellusti ja opiskelijalla on edellytykset kouluttautua sekä työllistyä metallialalle.

HAKEMINEN: Hakemus täytetään www.tyomarkkinatori.fi verkkopalvelussa ja haku on sitova eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Koulutukseen valinta perustuu hakemuksessa esitettyihin tietoihin ja henkilökohtaiseen haastatteluun, johon lähetetään erillinen kutsu. Täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miten koulutus edistää työllistymistäsi. Valintatiedot lähetetään kirjeitse ja ne ovat nähtävillä myös sähköisissä palveluissa (www.tyomarkkinatori.fi, Oma asiointi). Lisätietoja hakemisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista antaa TE-palveluiden koulutusneuvonta puh. 0295 020 702 (ma – pe klo 9.00 – 16.15). Koulutuksen sisällöstä lisätietoa antaa Novidassa opettaja Tuija Mustalahti puh 040 900 1553, tuija.mustalahti@novida.fi. Novidan opintotoimiston yhteystiedot myllykylantie.loimaa@novida.fi puh 040 900 8451.

• Tarjoaja: Novida -ammattiopisto ja lukio ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto