Taloushallinnon osaaja

Taloushallinnon osaaja

Koulutuksessa tavoitteena on päivittää taloushallinnon ja palkanlaskennan osaaminen ajan tasalle. Opintoihin hakevalla voi olla kaupallisen alan koulutus (merkonomi, tradenomi tms.), jokin muu taloushallinnon opintoja tukeva koulutus tai aikaisempaa työkokemusta taloushallinnon, kaupan tai liitetoiminnan alalta. Koulutuksen kesto on noin kuusi kuukautta. Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma. Hakijat haastatellaan ennen lopullista valintaa. Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille, joilla on TE-toimiston toteama koulutustarve.

Opetus sisältää teoriaopintoja, itsenäisiä töitä sekä työpaikalla tapahtuvaa koulutusta.
Koulutuksessa opiskelija lukee kaksi tutkinnon osaa:

Kirjanpito, 30 osp
Opiskelija osaa
- kirjata tulot, menot ja rahoitustapahtumat taloushallinnon järjestelmää käyttäen
- täsmäyttää tilejä ja laatia tarpeelliset ilmoitukset
Palkanlaskenta, 30 osp
Opiskelija osaa
- hankkia palkanlaskentaan tarvittavat tiedot ja materiaalin
- laskea palkanmaksukaudelta maksettavan palkan
- toimittaa palkkakauden tiedot kirjanpitoa varten

Koulutukseen haetaan Oma asiointi verkkopalvelussa www.te-palvelut.fi. Hakemus on sitova eli sitä ei voi perua ilman pätevää syytä. Koulutukseen valinta perustuu hakemuksessa esitettyihin tietoihin ja haastatteluun, johon lähetetään erillinen kutsu. Täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miten tämä edistää työllistymistäsi. Osa koulutukseen hakeneista kutsutaan valintahaastatteluun. Kutsuttujen tulee osallistua valintahaastatteluun. Valintatiedot lähetetään kirjeitse ja ne ovat nähtävillä myös Oma asiointi palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi).

KOULUTUKSEN KESTO: 23.10.2023-29.4.2024.

LISÄTIETOJA: Koulutuksen sisällöstä koulutuspäällikkö Timo Kulmala puh 044 090 1223 timo.kulmala@novida.fi sekä opettaja Rilja Lindén puh 044 090 1323 rilja.linden@novida.fi. Koulutukseen hakeutumisesta sekä koulutuksen aikaisista etuuksista saa lisätietoa: TE-toimiston koulutusneuvonta puh 0295 020 702 ma-pe klo 9.00-16.15.

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: Novida -ammattiopisto ja lukio ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto