Kirjanpito ja tilinpäätöskirjaukset

Kirjanpito ja tilinpäätöskirjaukset

Työelämän tarpeita vastaavan osaamisen hankkiminen tai olemassa olevan osaamisen täydentäminen ei aina vaadi koko tutkinnon suorittamista. Silloin on mahdollista suorittaa ainoastaan tutkinnon osia liiketoiminnan perustutkinnosta.

Kirjanpito -tutkinnon osan suorittaneena osaat kirjata tulot, menot ja rahoitustapahtumat taloushallinnon järjestelmää käyttäen sekä täsmäyttää tilejä ja laatia tarpeelliset ilmoitukset. Tilinpäätöskirjaukset -tutkinnon osan suorittaneena osaat tarkistaa kirjanpidon sekä laatia tilinpäätöksen jaksotukset ja poistot huomioiden.

Tutkinnon osan näyttö
Osoitat ammattitaitosi näytössä toimimalla liiketoimintaa harjoittavan yrityksen tai muun organisaation kirjanpitotehtävissä ja tilinpäätöstehtävissä. Siltä osin kuin tutkinnon osassa vaadittua ammattitaitoa ei voida arvioida näytön perusteella, ammattitaidon osoittamista täydennetään yksilöllisesti muilla tavoin.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
*kirjanpidon lainsäädäntö
*kirjanpidon hoitaminen
*täsmäytykset
*raportit
*veroilmoitukset
*kirjanpidon tarkastaminen
*tilinpäätösviennit
*tilinpäätös kirjanpito-ohjelmalla

OPISKELUTAPA
Opinnot toteutetaan verkko-opintoina. Koulutus muodostuu verkko-opinnoista, itsenäisestä opiskelusta sekä työelämässä oppimisesta.
Verkko-opinnot koostuvat itsenäisestä työskentelystä Kippo-oppimisympäristössä. Opiskelijalla on mahdollisuus osallistua aikataulutettuihin opettajan verkko-opintojen ohjaustunteihin.

teoriajakso 23.8. – 10.11.2023, välissä loma vko 43
käytännön jakso 13.11.2023 – 23.2.2024, välissä joululoma

Opiskelija hankkii itse työ-/harjoittelupaikan käytännön opiskeluun ja näyttöön.

HAKEMINEN
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille Etelä-Savon TE-toimiston, Mikkelin seudun- sekä Savonlinnan kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa tai kuntakokeiluissa.

Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus) tai jätä paperihakemus työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä (mahdollinen haastattelukutsu ja lopullinen valintatieto) voit seurata: www.tyomarkkintori.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

VALINTA
Opiskelijat valitaan hakemusten ja tarvittaessa haastattelun perusteella. Valinnoissa on mukana koulutuksen edustaja. Muistathan perustella hakemuksesi huolellisesti!

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutuksesta:
Pätilä Helena, Tuntiopettaja
Puhelin+358503891247, Sähköposti Helena.Patila@esedu.fi

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:

Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Etelä-Savon Koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Savon työ- ja elinkeinotoimisto