Laitoshuoltaja

Laitoshuoltaja

Tutkinnon suorittaneena osaat toimia puhdistuspalvelualan työtehtävissä sairaalassa tai palvelutalossa asiakaskohteen palvelusopimuksen mukaisesti.

Valinnaisilla tutkinnon osilla voit suunnata ammatillista osaamistasi esimerkiksi perussiivouspalveluihin, laitoshuoltopalveluihin, työpaikkaohjaajana toimimiseen sekä ympäristönhuoltopalveluihin.

Koulutukseen voivat hakeutua koko tutkinnon ja tutkinnon osien suorittajat sekä kesken jääneiden opintojen loppuun suorittajat.

Laitoshuoltaja: Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinnon laajuus on 150 osaamispistettä (osp). Tutkinto muodostuu yhdestä pakollisesta tutkinnon osasta (15 osp),yhdestä tai kahdesta osaamisalan valinnaisesta tutkinnon osasta (45 osp tai 90 osp) ja valinnaisista tutkinnon osista, joita valitaan yhteensä 45 osp tai 90 osp.

Pakollinen tutkinnon osa:
Asiakaslähtöisten puhtaus- ja kiinteistöpalvelujen tuottaminen 15 osp

Osaamisalan valinnaiset tutkinnon osat, valitaan yksi tai kaksi:
Mahdollista suorittaa verkko-opintoina

Laitoshygieniapalvelut 45 osp Ylläpitosiivouspalvelut 45 osp

Valinnaisia tutkinnon osia muun muassa:
Avustaminen ja huolenpito 30 osp
Elintarviketeollisuuslaitosten puhtauspalvelut 30 osp
Erityiskohteiden siivouspalvelut 30 osp
Hotelli- ja majoitustilojen puhtauspalvelut 30 osp
Kauppakeskusten ja myymälätilojen puhtauspalvelut 30 osp
Kulttuurihistoriallisten kohteiden puhtauspalvelut 30 osp
Liikennevälineiden puhtauspalvelut 30 osp
Oppilaitosten ja päiväkotien puhtauspalvelut 30 osp
Terveydenhuoltotilojen puhtauspalvelut 30 osp
Uima-allas- ja kylpylätilojen puhtauspalvelut 30 osp
Työhön opastaminen 30 osp
Työpaikkaohjaajana toimiminen 30 osp
Ympäristönhuoltopalvelut 30 osp

Sinulla voi olla jo aikaisemmin hankittua alan työkokemusta. Aiemmin hankittu osaamisen, joka vastaa tutkinnon perusteiden ammattitaitovaatimuksia tai osaamistavoitteita, tunnustetaan. Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa tutkinto ilman tutkintokoulutukseen osallistumista, jos osaaminen on riittävää.

Koulutuksen alussa laaditaan opiskelijalle HOKS, henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma, jonka perusteella sovitaan opintojen keskeinen sisältö, tavoitteet ja koulutuksen pituus/ tutkinnon suorittamisaika noin 1,5-2 vuotta.

Opinnot toteutetaan monimuoto-opintoina. Koulutus muodostuu lähiopetuksesta, verkko-opinnoista, itsenäisestä opiskelusta sekä työelämässä oppimisesta.

HAKEMINEN

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille Etelä-Savon TE-toimiston, Mikkelin seudun- sekä Savonlinnan kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa tai kuntakokeiluissa.

Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus) tai jätä paperihakemus työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä (mahdollinen haastattelukutsu ja lopullinen valintatieto) voit seurata: www.tyomarkkintori.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

VALINTA

Opiskelijat valitaan hakemusten ja tarvittaessa haastattelun perusteella. Valinnoissa on mukana koulutuksen edustaja. Muistathan perustella hakemuksesi huolellisesti!

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutuksesta:

Turkki Satu
Tuntiopettaja
Puhelin +358447115727
Sähköposti: Satu.Turkki@esedu.fi

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Etelä-Savon Koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Savon työ- ja elinkeinotoimisto