Ylläpitosiivouspalvelut

Ylläpitosiivouspalvelut

Työelämän tarpeita vastaavan osaamisen hankkiminen tai olemassa olevan osaamisen täydentäminen ei aina vaadi koko tutkinnon suorittamista. Silloin on mahdollista suorittaa ainoastaan tutkinnon osa puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnosta.

Ylläpitosiivouspalvelut (30 osp) tutkinnon osan suoritettuasi osaat suunnitella ylläpitosiivouksen asiakaskohteessa sekä tehdä ylläpitosiivouksen ja muita palvelutehtäviä asiakaskohteessa. Osaat myös toimia asiakaspalvelutilanteissa ja työyhteisön jäsenenä sekä noudattaa työskentelyssäsi työ ja asiakasturvallisuutta.

Seuraava aloitus 05.09.2023.

Koulutukseen voivat hakeutua koko tutkinnon ja tutkinnon osien suorittajat sekä kesken jääneiden opintojen loppuun suorittajat. Mahdollisuus suorittaa myös ammattitutkinto.

Toimitilahuoltajana työskentelet erilaisissa asiakaskohteissa tuottaen toimitilahuollon tehtäviä ja puhtautta ammattimaisesti. Asiakaskohteita ovat esimerkiksi elintarviketeollisuuslaitokset, hotelli- ja majoitustilat, kauppakeskukset ja myymälätilat, kulttuurihistorialliset kohteet, liikennevälineet, oppilaitokset ja päiväkodit, puhdastilat, rakennussiivous, teollisuuslaitokset, terveydenhuoltotilat tai uima-allas- ja kylpylätilat. Tarkempi kuvaus sisällöstä: https://esedu.fi/koulutustarjonta/toimitilahuoltaja/

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä (osp). Tutkinto muodostuu yhdestä pakollisesta tutkinnon osasta (15 osp), kahdesta osaamisalan valinnaisesta tutkinnon osasta (60 osp), valinnaisista tutkinnon osista (70 osp) ja yhteisistä tutkinnon osista (35 osp).
Tutkinnon osan näyttö
Osoitat ammattitaitosi näytössä toimimalla ylläpitosiivoustehtävissä asiakaskohteessa. Siltä osin kuin tutkinnon osassa vaadittua ammattitaitoa ei voida arvioida näytön perusteella, ammattitaidon osoittamista täydennetään yksilöllisesti muilla tavoin.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
*ylläpitosiivouksen suunnittelu asiakaskohteessa
*ylläpitosiivouksen ja muiden palvelutehtävien tekeminen asiakaskohteessa
*asiakaspalvelutilanteissa ja työyhteisön jäsenenä toimiminen
*työ- ja asiakasturvallisuus
*oman toiminnan arviointi

Koulutus on tarkoitettu sinulle, joka haluat hankkia tai täydentää työelämän tarpeita vastaavaa osaamistasi. Tutkinnon osassa sinulta edellytetään työssäoppimispaikkaa.

Opinnot toteutetaan monimuoto-opintoina. Koulutus muodostuu lähiopetuksesta, verkko-opinnoista, itsenäisestä opiskelusta sekä työelämässä oppimisesta.

Koulutuksen alussa laaditaan opiskelijalle HOKS, henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma, jonka perusteella sovitaan opintojen keskeinen sisältö, tavoitteet ja koulutuksen/tutkinnon pituus.

HAKEMINEN
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille Etelä-Savon TE-toimiston, Mikkelin seudun- sekä Savonlinnan kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa tai kuntakokeiluissa.

Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus) tai jätä paperihakemus työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä (mahdollinen haastattelukutsu ja lopullinen valintatieto) voit seurata: www.tyomarkkintori.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

VALINTA
Opiskelijat valitaan hakemusten ja tarvittaessa haastattelun perusteella. Valinnoissa on mukana koulutuksen edustaja. Muistathan perustella hakemuksesi huolellisesti!

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutuksesta:

Turkki Satu
Tuntiopettaja
Puhelin +358447115727
Sähköposti: Satu.Turkki@esedu.fi

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Etelä-Savon Koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Savon työ- ja elinkeinotoimisto
  • Lähiosoite: Otavankatu 4
  • Paikkakunta: Mikkeli, Etelä-Savo
  • Kesto: henkilökoht.suun.mukaan
  • Ensisijainen ammatti: Toimisto- ja laitossiivoojat ym.