Yrittäjyyskoulutus KIDE -verkkokoulutus

Yrittäjyyskoulutus KIDE -verkkokoulutus

Onko sinulla intoa ja ideoita yrittäjyyteen? Kirkastetaan yhdessä ajatuksiasi!
Kide-koulutus on sinulle, joka haluat työstää yritysideoitasi kohti liiketoimintaa.

KOULUTUKSEN TAVOITE
Koulutuksessa on tavoitteena muodostaa realistinen kuva yrittäjyydestä, saada tukea ja tietoa itsensä johtamiseen sekä vinkkejä yhteistyöverkostojen rakentamiseen. Koulutuksen jälkeen sinulla on ymmärrys siitä, mitä kannattaa tehdä itse, ja mitä osa-alueita voi ja tulee ulkoistaa. Kuulet konkreettisia yritystarinoita ja yritysesimerkkejä pohdintojesi tueksi.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
·omat osaamiset ja vahvuudet, yrittäjän ominaisuudet
·asiakkuudet – ketkä ovat minun asiakkaitani
·yrittäjän varjostuspäivä ja yrittäjän puheenvuoro
·verkosto yrittäjän ympärillä – oma verkostokartta
·vuorovaikutus ja tiimityö – älä yritä yksin!
·myynti ja markkinointi
·yritysidean työstäminen – ideasta hissipuheeseen
·kannattavuus ja hinnoittelu
·yritysmuodot ja vaihtoehdot tulevaan
·yrittäjille suunnatut palvelut – verkostokartta

TOTEUTUS
Koulutuksessa tuetaan omaa työskentelyäsi kohti mahdollista yrittäjyyttä ja kiteistä alkaa muotoutua koulutuksen aikana timantti. Oppiminen tapahtuu toiminnallisten työkalujen avulla. Koulutus on vuorovaikutteista ja sinulla on mahdollisuus käydä yksilöllisiä keskusteluja oman valmentajan kanssa koko koulutuksen ajan.

Koulutus toteutetaan etäopetuksena ja verkko-opintoina. Asiantuntija on verkossa läsnä koko koulutuksen ajan. Voit osallistua koulutukseen paikasta ja ajasta riippumatta.

KOULUTUSAIKA
18.9.-29.9.2023

HAKUAIKA
päättyy 3.9.2023.

KOHDERYHMÄ
Koulutuksen kohderyhmänä ovat yrittäjyydestä kiinnostuneet työnhakija-asiakkaat, jotka miettivät yrittäjyyttä tai laskutustyötä työllistymisvaihtoehtona ja joilla varsinainen liikeidea on vielä jäsentymätön.

Koulutus on tarkoitettu Etelä-Savon alueen työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa.

VALINTA
Opiskelijavalinnat tehdään hakemusten perusteella, joten kerro hakemuksessa suunnitelmistasi.Perustele hakemuksesi!

HAKEMINEN
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus) tai jätä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan “Tarkemmat perustelut”.

Hakeutuminen koulutukseen sekä lopullisen valintatiedon voit käydä katsomassa omista tiedoistasi: www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi >Henkilöasiakkaalle > Kaikki palvelut >Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu koulutusvalintaan tai perut koulutukseen osallistumisen, TE-toimisto selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen.

Jätä hakemuksesi jo tänään!

LISÄTIETOJA
Vastuuopettaja Helenä Pätilä, p. 050 389 1247, helena.patila@esedu.fi ja
kouluttaja Salla Gummerus, p. 040 513 6032, salla.gummerus@esedu.fi sekä
TE-toimistossa asiantuntija Päivi Tamminen, p. 0295 044 147, paivi.tamminen@te-toimisto.fi

Koulutuksen ajalta voidaan yleensä maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta (mahdollisesti korotettuna). Lue lisätietoja kulukorvauksesta sivuiltamme: https://tyomarkkinatori.fi/palvelut/48d92f9d-b497-4670-a1cb-3f78c522661b/Kulukorvaus-TE-toimiston-jarjestamiin-palveluihin-osallistumisen-ajalta

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9 – 16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00.
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: KasvuEsedu Oy