Rakennusalan perustutkinto/osatutkinto MUONIO

Rakennusalan perustutkinto/osatutkinto MUONIO

• Koulutus alkaa: sopimuksen mukaan

Koulutuksen tavoitteena on suorittaa Talonrakentajan perustutkinto tai sen osia ja työllistyä erilaisiin talonrakennusalan työmaakohteisiin kuten kerrostalo-, pientalo- ja rivitalotyömaat sekä julkiset uudisrakennus- ja korjausrakennustyömaat tai esim. elementtejä valmistava teollisuus.

Jos olet kiinnostunut työskentelemään rakennusalalla tai olet jo alalla työskennellyt ja haluat laaja-alaistaa omaa ammattitaitoasi, tämä koulutus on Sinulle! Rakennusalalla työskentely vaatii hyvän fyysisen ja psyykkisen kunnon ja koulutukseen valittavilta edellytetään riittävän hyvää suomenkielen taitoa.

Koulutus on suunnattu rakennusalan työtehtävistä kiinnostuneille hakijoille. Koulutus kesto vaihtelee opiskelijan aikaisemmasta osaamisesta ja koulutustarpeesta.

Aloitus mahdollista myös ennen elokuu/2022

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:

Rakennusalan perustutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä. Tutkinto muodostuu ammatillisista tutkinnon osista (145 osaamispistettä) ja yhteisistä tutkinnon osista (35 osaamispistettä).
Tutkintoon sisältyy pakollisia ammatillisia tutkinnon osia 75 osaamispistettä ja valinnaisia tutkinnon osia 70 osaamispistettä.

PAKOLLISET TUTKINNON OSAT:
·Perustustyöt 25 osp
·Runkovaiheen työt 50 osp
VALINNAISET TUTKINNOT OSAT, 70 osp
·Sisävalmistusvaiheen työt 15 osp
·Ulkoverhous- ja kattotyöt 15 osp
·Muuraus 15 osp
·Laatoitus 15 osp
·Raudoitus- ja betonointi 15 osp
·Muottityöt 15 osp
·Hirsirakentaminen 15 osp
·Telinerakentaminen 15 osp
·Korjausrakentaminen 15 osp
·Mittaus 15 osp
·Huippuosaajana toimiminen 15 osp
YHTEISET TUTKINNON OSAT, 35 osp
·Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen 11 osp
·Matemaattis- ja luonnontieteellinen osaaminen 6 osp
·Yhteiskunta- ja työelämäosaaminen 9 osp
·Yhteisten tutkinnon osien valinnaiset osaamistavoitteet 9 osp

Lisätietoja koulutuksesta antaa: Simo Sova puh. 050 571 5207.
Oppilaitoksessa on asuntola.

HAKEUTUMINEN JA VALINTA:
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi -> henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Opiskelijat valitaan koulutukseen hakemuksen ja haastattelun perusteella. Täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta. Haastatteluun kutsutaan hakijat erikseen.

Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

Voit seurata sähköisestä asioinnista verkkopankkitunnuksillasi, sirullisella henkilökortilla (HST) tai mobiilivarmenteella valintaprosessin etenemistä (www.tyomarkkinatori.fi >henkilöasiakkaat >oma asiointi >työvoimakoulutus). Valintatiedot lähetetään myös kirjeellä.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Ammattiopisto Lappia ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto