Polku lähihoitajaksi Keudassa (Mäntsälä)

Polku lähihoitajaksi Keudassa (Mäntsälä)

Koulutuksen tavoitteena on suorittaa sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon kaksi pakollista tutkinnon osaa te-koulutuksena. Tutkinnon osat ovat: Kasvun ja osallisuuden edistäminen 25 osp ja Hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistäminen 30 osp. Lisäksi suoritetaan yhteisistä tutkinnon osista pakollinen opinto: Toiminta digitaalisessa ympäristössä 2 osp.

Katso video opiskelijan kokemuksesta opinnoista Keudassa: https://www.youtube.com/watch?v=xaqHz8sz6IU

Hakijan tulee olla työtön työnhakija tai työttömyysuhan alainen henkilö. Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittymissuunnitelma, jota päivitetään koulutuksen aikana. Opiskelija opiskelee vain puuttuvan osaamisen ja osaaminen näytetään sekä arvioidaan aidoissa työelämän tilanteissa.

LISÄTIEDOT
Opiskelijaksi ei voida ottaa henkilöä, joka ei ole terveydentilaltaan ja toimintakyvyltään kykenevä opintoihin liittyviin käytännön tehtäviin ja työelämässä oppimiseen. Lähihoitajan opinnoissa ja työssä korostuvat hyvä psyykkinen tasapaino, fyysinen toimintakyky sekä yhteistyötaidot. Opiskelijoilta pyydetään rikostaustaote opintojen alkaessa. Voit tutustua sosiaali- ja terveysalan terveydentilavaatimuksiin tarkemmin oheisen linkin kautta:

TOTEUTUS
Tutkinnon osan alussa opiskellaan oppilaitoksessa ja verkossa, jonka jälkeen siirrytään työelämään oppimaan ja osoittamaan osaamista.

TE-koulutuksen jälkeen, kun olet suorittanut kaksi ammatillista tutkinnon osaa, voit siirtyä osaamisalaan ja suorittaa koko tutkinnon Keudassa.

TOTEUTUS
MÄNTSÄLÄ, Lukkarinpolku 2, 04600 Mäntsälä

Koulutus toteutuu ajalla 6.11.2023-7.6.2024 kullekin yksilöllisesti suunnitellun aikataulun mukaisesti.

Hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistäminen 30 osp
-6.11.2023-26.1.2024 Opetus oppilaitoksessa ja verkossa (loma 23.12.2023- 2.1.2024)
-29.1. -22.3.2024 Koulutussopimus työpaikoilla

Kasvun ja osallisuuden edistäminen 25 osp
-25.3. -26.4.2024 Opetus oppilaitoksessa ja verkossa
-29.4. -7.6.2024 Koulutussopimus työpaikoilla

LISÄTIETOJA
Mäntsälä: Sari Aro, p. 040 1745446

Viimeinen hakupäivä 29.9.2023

Osa hakijoista kutsutaan hakemusten perusteella haastatteluun, jotka pidetään viikolla 41. Valinnasta tiedotetaan viikolla 43. Keuda kutsuu haastatteluun.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN
Koulutukseen hakeudutaan täyttämällä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi -> haussa oleva työvoimakoulutus, kirjoita sanahaku kohtaan koulutuksen nimi tai numero (714270) tai jättämällä hakemuslomake TE-toimistoon/kuntakokeiluun hakuaikana. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa/kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus.

VALINNAT
Valinnat koulutukseen tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella, joten täytä hakemuksesi huolella, mm. kerro SELKEÄSTI PERUSTELUT KOULUTUKSEEN HAKEUTUMISELLE.

Jos äidinkielesi ei ole suomi kerro hakemuksessasi oletko ollut suomen kielen tasotestissä. Jos olet ollut, niin kerro milloin. Kerro myös minkä testituloksen sait. Mikäli suomen kielen taitoasi ei voida muulla tavoin osoittaa, saat kutsun osaamiskartoitukseen.

KOULUTUKSEN AIKAISET ETUUDET
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston/kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa/kuntakokeilussa. Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.
Tietoa työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse Koulutusneuvonnasta p. 0295 020 702 ma- pe klo 9.-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut
osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen,
et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen
(TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

• Tarjoaja: Keudan Opetus- ja koulutuspalvelut ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto