Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto tai osa, Nivala

Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto tai osa, Nivala

Tule opiskelemaan kone- ja tuotantotekniikkaa moderniin oppimisympäristöön ammattitaitoisten opettajien opetuksessa ja ohjauksessa. Kone- ja tuotantotekniikka on ala, jossa osaajia tarvitaan ja ala on pystynyt hyvin työllistämään osaajia.

Kone- ja tuotantotekniikan koko perustutkinnon tai valinnaisten osaamisalan tutkinnon osien suorittaminen (koneistaja tai levyseppähitsaaja) vähintään koneistus 30 osp tai hitsaus- ja levytyöt 30 osp. Tavoitteena on myös koulutuksen aikana saavuttaa sellainen osaaminen, joka riittää työllistymiseen alan työtehtäviin.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilun asiakkaat, jotka ovat kiinnostuneita alasta sekä soveltuvia koulutukseen ja sen tavoiteammattiin.

Koulutus on tarkoitettu metallialasta kiinnostuneille henkilöille, jotka haluavat suorittaa alan tutkinnon tai tutkinnon osia. Tavoitteena on koulutuksen aikana saavuttaa sellainen osaaminen, joka riittää työllistymiseen alan työtehtäviin. Koneistaja osaa työstämällä valmistaa koneiden osia ja muita työpiirustuksien mukaisia kappaleita hyödyntäen automaattisia työstökoneita. Levyseppähitsaaja osaa suunnitella sekä valmistaa piirustusten mukaisia levytöitä, hitsaustöitä sekä metallirakennetöitä hyödyntäen nykyaikaisia valmistusmenetelmiä.

Koulutus on opiskelijalle maksutonta valtionosuusehtoista työvoimakoulutusta.

KOULUTUKSEN TOTEUTUS
Koulutus alkaa 21.8.2023. Koulutus sisältää lomaa. Koulutus toteutetaan henkilökohtaisen ohjelman mukaisesti ja suunnitelma siihen laaditaan koulutuksen alussa yhteistyössä opiskelijan kanssa, jolloin aikaisempi osaaminen hyödynnetään ja koulutuksen kesto tarkentuu.

Pääsääntöisesti koulutus on lähiopiskelua. Yksittäisiä päiviä voi toteutua henkilökohtaisen suunnitelman mukaan etäopintoina.

LISÄTIEDOT
Lisätietoja koulutuksesta: Jyrki Saarela, jyrki.saarela@jedu.fi, p. 040 1428611

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN
Hae koulutukseen Oma asiointi verkkopalvelussamme täytettävällä sähköisellä lomakkeella tai jätä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeilun toimistoon. Sähköiseen lomakkeeseen pääset tämän ilmoituksen välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, Sinun tulee vahvistaa hakemuksesi asioimalla tai soittamalla TE-toimistossa tai kuntakokeilun toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Paperihakemuksen löydät osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla TEM601.

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemuksen perusteella. Kouluttaja haastattelee hakijat, pääsääntöisesti puhelimitse. Koulutusvalinnasta ilmoitetaan aina henkilökohtaisesti. Kouluttaja kutsuu koulutukseen.

Jotta voit tulla valituksi työvoimakoulutukseen, tulee työnhakusi olla voimassa. Voit avata työnhakusi Oma asiointi -verkkopalvelussamme. Voit seurata verkkopalvelussa myös hakemuksesi käsittelyä kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Huomaathan, että koulutushakemus on sitova eikä sitä tai haastatteluun tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Päteviä syitä ovat esimerkiksi työllistyminen tai muun koulutuspaikan saaminen. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan. Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa.

Lisätietoja koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista saat valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702. Koulutusneuvonnan palvelukanavista lisätietoja tämän linkin takaa https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymä JEDU
  • TE-toimisto: Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto